" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

16 November 2009

PKR Kelantan Akan Membawa Harapan Baru?

Semalam selesai sudah Konvensyen PKR Negeri Kelantan yang telah diadakan di Kelantan Trade Centre (KTC)yang turut dihadiri oleh Ketua Umum PKR, DSAI dan juga Zaid Ibrahim.

Beberapa usaha dilihat telah dilakukan oleh PKR Kelantan bagi memantapkan parti itu untuk bersama-sama dengan PAS mempertahankan Negeri 'Serambi Mekah' ini dari diganggu-gugat oleh anasir-anasir jahat daripada UBN ('Gergasi Tua' kata Zaid).

Pengerusi Perhubungan PKR Negeri Kelantan telah bertukar daripada YB Ketereh kepada YB Machang iaitu saudara Saifuddin Nasution. Pro Reform mengucapkan syabas kepada PKR Kelantan diatas perubahan kearah kebaikan ini biarpun ianya sedikit terlewat.

Pro Reform juga berharap, YB Saifuddin akan memilih individu yang benar-benar mahu berjuang demi merialisasikan harapan rakyat yang telah ditipu oleh 'Gergasi Tua'sejak sekian lama, bukannya mereka yang hanya mementingkan kekayaan semata-mata. Dalam struktur kepimpinan negeri, ada lagi antara mereka yang sebolehnya diganti.

Pro Reform sertakan apa yang telah di tegaskan oleh DSAI iaitu,

"Saya ulangi teguran bahawa tidak ada kompromi terhadap mereka yang melanggar disiplin parti dan perjuangan. Kepada mereka yang angkuh seolah olah diri lebih utama dari perjuangan, silakan sahaja mengundur diri. Perjuangan ini dibina dari keringat dan air mata mereka yang teguh kepada prinsip perjuangan; untuk menegakkan Keadilan buat semua, merentasi batas kaum dan kepercayaan.

Adalah tanggungjawab kita semua, ahli parlimen, adun, senator, ahli majlis dan pendokong untuk memastikan hala tuju parti tidak tersasar. Perjuangan ini adalah untuk memerdekakan bangsa dari terus diperintah regim lemah dan gagal mengagihkan kekayaan secara adil."

Kebelakangan ini, 'Gergasi Tua' telah memilih untuk menyerang TGNA dengan isu yang tak masuk akal. Semalam, semasa ceramah di Putik yang turut dihadiri oleh TGNA, Lim Kit Siang dan Haji Hadi, DSAI dengan lantang memberi amaran kepada Gergasi Tua supaya jangan meneruskan 'serangan biadap' terhadap TGNA seumpama itu (terima tajaan Haji dikatakan rasuah).

Semasa ceramah, TGNA berkata, "Tahun depan ada orang tak nak taja ambo (saya) gi Mekah. Siapa nak taja ambo ambik. Tak taja pun ambo gi.....,"

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA