" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

16 November 2009

SPR Kalah

Hari ini satu lagi sejarah telah tercipta dengan adanya hakim yang berani membuat keputusan yang tidak mengikut kehendak keRAJAan BN. Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah mengisytiharkan kekosongan kerusi DUN kawasan Kota Siputeh, Kedah. Ini bermakna, kita bakal menghadapi satu lagi PRK.

Hakim Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin memutuskan bahawa kerusi di DUN Kota Siputeh kosong selepas penyandangnya Datuk Abu Hassan Sarif tidak menghadiri dua persidangan DUN tahun ini. Berikutan keputusan Mahkamah Tinggi itu, Abu Hassan akan dihalang daripada menghadiri persidangan DUN esok.

Dalam keputusannya, Hakim Alizatul menegaskan bahawa SPR bertindak secara tidak wajar dan keputusan suruhanjaya itu bahawa Abu Hassan masih merupakan wakil rakyat bagi Kota Siputeh dan kerusi DUN itu tidak kosong, perlu dibatalkan.

Ekoran daripada itu, SPR akan meminta nasihat dari Peguam Negara. Beginilah perangai puak-puak 1 Malaysia. Sebelum ini, walaupun Dato' Seri Nizar telah diumumkan sebagai MB Perak yang sah, puak-puak 1 Malaysia tetap mahu menidakkannya...


No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA