" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

23 March 2009

TDM Sudah Mula Masuk Posisinya

Tun Dr Mahathir (TDM) sudah mula menunjukkan yang beliau 'masih aktif'. Boleh juga dikatakan baru masuk padang semula setelah dikeluarkan dari padang kerana mengalami sedikit kecederaan baru2 ini. Mungkin sekarang beliau merasakan sakitnya itu telah sembuh dan teamnya amat2 memerlukan beliau untuk meneruskan perlawanan ini.

Berbagai strategi sudah diaturnya untuk mengemaskan team beliau sekarang ini termasuklah cuba mengaturkan calon2nya dan menyisihkan yang dirasakan beliau adalah yang pro kepada P/Lah.

Kalau mereka2 yang di kempen oleh beliau itu berjaya, maka legasi kepimpinan yang telah di bentuk oleh beliau sebelum ini akan berulang kembali dalam kerajaan BN. Demi untuk merialisasikan impian beliau, sekarang beliau turun dan bergiat bersama menonjol beberapa nama penting.

Mereka yang cuba di gambarkan baik oleh beliau sekarang ini adalah Najib,Muhammad Taib dan Mukhriz. Khairy pula nampaknya diserang oleh beliau. Usaha nya untuk menjatuhkan satu2 calun yang tidak berkenan oleh beliau semakin terserlah. Kalau khairy tersingkir, muhkriz akan menang dengan mudah. Khir Toyo, dia ikut telunjuk Najib. ada atau tidak, bukan menjadi masalah bagi beliau.

Masih ingat bagaimana DSAI jatuh pada tahun 1998? Kaedah pengedaran buku mengutuk khairy, sama seperti yang berlaku pada DSAI. Pada pemilihan umno pada tahun tersebut, di keluarkan 50 dalil kenapa anwar tidak boleh jadi PM.

Kita semua tahu bahawa memang TDM terlibat di dalam usaha tersebut. Akhirnya DSAI mengambil langkah drastik membongkar budaya kronisma dan nepotisma, berkaitan dengan TDM. sehingga tercetusnya peristiwa reformasi tahun tersebut.


1 comment:

Anonymous said...

hisamuddin di katakan akan menghulurkan keris tumpul bertatah berlian ala ala pendekar umno waktu pemilihan umno nanti. syok !

dulu orang dah kritik, tapi pendekar bacul umno ni tak ingat. mudah lupa dan hilang akal. masih ingat bagaimana dia di hentam oleh pemuda mca dan dia minta maaf. tu pasal kita panggil dia pendekar auwww auwww!

bukan ape .. ini lah kesempatan yang perlu di ambil sempena pilihanraya yang bakal di adakan sejurua selepas perhimpunan umno. cuma perlu peka akan kenyataan yang akan di keluarkan oleh umno ketika majlis tersebut. tentu ada yang terpacul keluar tentang perkauman.

.... ala .... biasak la.

mahathir dengar khabarnya akan di jemput hadir.

sejak akhir akhir ini, dia menceritakan tentang perjuangan bangsa, bangsa melayu dalam kecemasan dan macam macam lagi. dan yang cukup sensitif adalah kenyataannya tentang bangsa bukan melayu yang tidak berterima kaseh dengan bangsa melayu yang sanggup berkongsi negara.

benda benda macam ni biasa di dalam umno. cumanya kalau kenyataan umno tentang perkauman di tiup hebat dalam pesidangan kali ini, rasanya ramai pengundi di bukit selambau dan gantang yang berminat nak tau.

walaupun peratus pengundi bukan melayu sikit, sekurang kurangnya jumlah kecil itu akan menyokong pakatan rakyat. hindraf yang di khabarkan menentang pencalunan bukit selambau pun mungkin akan berpatah balik. heheh !

jadi jangan lepa kerana alpa umno akan merosakkan bn seluruhnya. nak bagi tau pemimpin umno, sikap perkauman mereka itu lah punca bn terkubur lepas ni. melayu dah lari, cina dah pesong dan india pun dah tak hairan dengan bn lagi...

tanya singh ... heheh .. singh pun dah lari sama.
umno hancur kerana umno syok sendiri.

p/s
teringin nak tengok macamana umno sokong pemimpin yang lari dari menjawab soal altantuya .. dan juga bik mama. anggun ke kali ni? heheheh !

-rentakjari-

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA