" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

19 March 2009

Kehancuran UMNO Menjelma Tiba

Trend pemikiran anak2 muda sekarang tak akan memberi sokongan kepada UMNO, walau apapun mahu dilakukan sekarang. Bagi mereka tiada lagi pemulihan kepada UMNO yang terlalu banyak meletakkan bangsa Melayu terguris hati terutama dalam isu PPMSI dan kekebalan raja2. Apalagi membawa kelibat pimpinan yang mengkucar-kacirkan negara, sekalipun di mulut mengakui demi kepentingan bangsa, agama dan tanahair. Aduhai!

Perpecahan UMNO amat ketara sekalipun disembunyikan dengan pelbagai cara. Misalnya, malam tadi (18 Mac 2009) di TV1 calon Naib Presiden UMNO Dato' Seri Rais Yatim secara terbuka menyerang lawannya yang juga pesaing dalam merebut jawatan berkenaan.

Sekalipun Dato' Seri Rais Yatim tak menyebut nama lawannya, tetapi memberitahu beliau tak mahu pemimpin yang mencium keris kemudian meminta maaf. Apabila pengacara menyentuh bukunya sebagai 'gula-gula', beliau bingkas bersuara menafikan dengan menjelaskan ianya sebagai 'selimut bangsa'. (Selimut untuk menahan kesejukan atau selimut untuk dikebumikan?)

Lebih 150 penyokong Dato' Seri Mohd Ali Rustam pula menemui PM Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi, sebelah petangnya berikutan keputusan Jawatankuasa Disiplin UMNO yang diketuai Tengku Tan Sri Ahmad Rithauddin.

Ketegasan dalam pimpinan UMNO juga dipersoal, dengan kesalahan yang sama tetapi hukuman berbeza-besza. Maknanya, UMNO menunggu kehancuran sekalipun pimpinannya mahu membersihkan dari segala gejala yang tak sihat. Sukar mahu mempercayai apabila senario dalam 'Ali Baba Bujang Lapok' Allahyarham Tan Sri Dr P Ramlee mahu dilestarikan oleh UMNO.



Tan Sri P. Ramlee secara sinis menerusi 'Ali Baba Bujang Lapok' apabila ketua penyamun (P Ramlee) dijadikan tempat mengadu oleh orang kaya (Kemat Hassan) dan (Shariff Dol). Akhirnya orang kaya Shariff Dol papa kedana di pasar pesara, dengan meminta sedekah. UMNO sedang menuju ke era yang difilemkan oleh Tan Sri P Ramlee menerusi watak orang kaya yang meminta bantuan 'ketua penyamun'.

Dalam masa sekarang UMNO memerlukan Marjina bagi menyelamatkan Ali Baba daripada ketua penyamun. Bagaimanapun dalam pimpinan UMNO sekarang Ali Baba(Rustam) sudah dikorbankan terlebih dahulu di Melaka, justeru Melayu akan terus hidup, sekalipun UMNO mati. Begitulah!!

Dharmala N.S.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA