" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

17 March 2009

Jawatankuasa Khas Tidak Konsisten

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata penarikan diri anggota pembangkang daripada jawatankuasa khas adalah kerana jawatankuasa itu 'tidak konsisten' dalam menjalankan siasatan ke atas aduan Karpal. Kami mengambil keputusan menyokong langkah yang telah diambil oleh Karpal (Bukit Gelugor) dan Ahli Parlimen yang lain untuk tidak bekerjasama dengan jawatankuasa khas ini.

Tindakan menarik diri ini juga adalah kerana kami tidak setuju dengan usul menggantung Gobind Singh Deo (Puchong) selama setahun semalam dengan tidak memberi peluang kepada beliau memberi penjelasan untuk membela diri.

Jawatankuasa khas yang ditubuhkan pada 26 Feb lepas bagi menyiasat aduan Karpal mengenai menghina ke atas Dewan Rakyat itu dianggotai Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia selaku pengerusi dan Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat Datuk Dr Ronald Kiandee selaku Timbalan Pengerusi.

Selain itu, jawatankuasa berkenaan juga dianggotai oleh Ahli Parlimen BN,iaitu Datuk Seri Tiong King Sing (Bintulu), Datuk Seri Dr Fong Chan Onn (Alor Gajah), Datuk Nancy Shukri (Batang Sadong).

Manakala Ahli Parlimen pembakang pula adalah R. Sivarasa (PKR-Subang), Lim Kit Siang (DAP-Ipoh Timur) dan Datuk Kamarudin Jaafar (PAS-Tumpat). Jawatankuasa berkenaan boleh mengambil tindakan bersesuaian mengikut Akta Majlis Parlimen (Keistimewaan dan Kuasa) 1952.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA