" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

31 March 2009

Adakah Impian Najib Jadi Kenyataan?

Najib berkata tarikh sebenar peralihan kuasa PM kepada beliau daripada P/Lah hanya akan diketahui selepas kenyataan rasmi dikeluarkan oleh Jabatan Perdana Menteri. Beliau tidak boleh membuat sebarang ulasan selagi kenyataan rasmi belum dikeluarkan. P/Lah dijadual menghadap Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin pada Khamis ini.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Datuk Shahrir Abdul Samad pula antara yang tewas akan meletak jawatan kabinetnya. Apakah andaian pelbagai pihak sebelum ini ada kebenarannya iaitu Najib akan menghadapi jalan yang sukar untuk mencapai impiannya?

Nampaknya andaian ini kemungkinan ada kebenarannya. Majoriti rakyat mendesak P/Lah agar terus memegang jawatan beliau sebagai PM sehingga PRU-13. Ini kemungkinan kerana Najib sentiasa membisu sejak akhir2 ini bila serangnan terhadap beliau berlaku.

Yang paling pelik semasa akhbar Peranchis membongkar segala skandal yang melibatkan pembelian kapal selam. 3 nama telah ditulis dalam artikel itu iaitu Najib,Razak Baginda dan Altantuya serta kertas siasatan polis semasa menyoal siasat yang memaparkan pengakuan kopral Sirul. Sekarang ini beliau adalah antara individu yang dituduh dalam kes pembunuhan kejam Altantuya.

Kemusykilan mula muncul apabila Najib tidak mengambil apa2 tindakan keatas akhbar tersebut. Penting bagi beliau untuk bertindak sekiranya beliau betul2 tidak terlibat. Pihak yang memandang sekarang bukan hanya dinegara ini sahaja, seluruh dunia telah mengetahui ekoran daripada artikel tersebut. Dengan ini negara luar kurang berminat untuk datang melabur kenegara kita. Beliau hendaklah bertindak segera menyucikan diri beliau sebelum menjadi PM Malaysia.

Ada juga yang berpendapat bahawa Tengku Razaliegh Hamzah (Ku Li) akan memegang jawatan PM menggantikan P/Lah untuk sementara waktu sehingga PRU-13. Kalau semua ini ada kebenarannya, nampaknya Najib hanya mendapat sokongan dari pengikut2 beliau yang telah memenangi jawatan tertinggi parti baru2 ini sahaja.

Najib juga berkata kabinet beliau akan diumumkan selepas acara angkat sumpah jawatan PM dijalankan. Yang lain2, ia masih belum difikirkan lagi. Yang ternyata kini, kenyataan P/Lah baru2 ini telah siap dengan tarikh untuk peralihan kuasa adalah semata-mata kerana didesak dari pihak2 yang inginkan beliau berbuat demikian. Kami menyokongmu P/Lah agar meneruskan tugasanmu sebagai PM sehinggalah PRU-13 diadakan.


No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA