" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

23 March 2009

KDN Telah Merialisasikan 'Perubahan Besar'?

Kerajaan yang akan dipimpin oleh PM baru telah membuktikan akan pengokongan sumber berita yang melibatkan akhbar parti PR. KDN hari ini telah mengambil tindakan yang terkebelakang dengan menggantung permit akhbar Harakah dan Suara keADILan selama 3 bulan berkuatkuasa serta-merta.

Inikah yang dikatakan dengan Perubahan Besar yang digembar-gembur oleh bakal PM Malaysia ini? Dengan tindakan sebegini jelas sekali tujuannya semata-mata bagi menghalang kempen media PR bagi menghadapi 3 PRK yang diadakan serentak pada 7 April ini.

Arahan yang dihantar kepada Akhbar Suara keADILan dialamatkan kepada Presiden PKR, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kira2 pukul 5 petang tadi berbunyi, "Dukacita dimaklumkan bahawa kementerian ini telah membuat keputusan untuk menggantung permit penerbitan akhbar Suara Keadilan selama tempoh tiga (3) bulan berkuatkuasa serta-merta,"

Surat penggantungan Harakah pula ditujukan kepada Setiausaha Agung PAS Datuk Kamaruddin Jaffar. Isi kandungan surat arahan antara kedua akbar itu lebih kurang sama.Sejak Harakah dibenarkan beroperasi pada 1987, inilah kali pertama akhbar ini dikenakan tindakan penggantungan oleh KDN.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA