" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

17 March 2009

Karpal Dihadap Ke Mahkamah

Karpal Singh mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini terhadap tuduhan menghasut dalam satu sidang akhbar berkaitan Sultan Perak di pejabatnya di Jalan Pudu Lama di sini 6 Feb lepas.

Pertuduhan keatas beliau dibawah Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948 itu membawa hukuman denda sehingga RM5,000 atau penjara sehingga tiga tahun atau kedua-duanya sekali.Walaubagaimanapun, beliau mengaku tidak bersalah di hadapan Hakim Mohamad Sekeri Mamat. Beliau dibenarkan ikatjamin RM2,000 dengan seorang penjamin.

Beliau diwakili 13 peguambela, termasuk dirinya dan 4 orang anaknya. Pendakwaan pula dikendalikan oleh DPP Kamaruddin Md Said dan Mohd Hanafiah Zakaria. Pihak pendakwa juga memohon untuk memindahkan kes tersebut ke Mahkamah Tinggi, dan turut dipersetujui Karpal.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA