" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

30 March 2009

Lawak Pertama Bakal TPM

Muhyiddin Yassin meminta rakyat tidak menjadikan tiga pilihan raya kecil pada 7 April ini sebagai satu 'pungutan suara' penerimaan rakyat terhadap kepimpinan baru Umno/BN oleh Datuk Najib.

Nampaknya beliau telah membuat 'lawak pertama' selapas beliau memenangi kerusi timbalan presiden UMNO. Kalau tidak menjadikannya sebagai satu pungutan suara tanda protes rakyat terhadap kepemimpinan Najib yang tak lama lagi bakal dilantik sebagai PM, maka tidak kemana jugalah perubahan yang dilaung-laungkan oleh mereka.

Cara yang sebagaimana beliau inginkan? Sepatutnya beliau merasakan bernasib baik dengan adanya PRK ini. Kalau Najib mendapat sokongan daripada rakyat, beliau tidak perlu menggelabah. Kita cuba imbas kembali semasa PRU-11. Perubahan kepemimpinan telah menyebabkan UMNO/BN menang besar walaupun mereka telah 'melakukan kesilapan besar' sebelumnya.

Tidak salah sekiranya ada yang berpendapat bahawa sekiranya mereka kalah pada PRK ini, ia menandakan rakyat lebih rela dipimpin oleh P/Lah daripada Najib !!

Perubahan yang mereka canangkan kelihatan tidak memfokuskan kepentingan rakyat. Bila antara mereka telah berjaya mendapat jawatan dalam pemilihan UMNO, majoriti mereka telah 'melawan arus perubahan yang rakyat' harap2kan. Mereka menafikan 'realiti semasa'.

Bilakah mereka akan sedar akan kesilapan yang telah mereka lakukan terhadap rakyat? Dulu beliau ni kira ok juga, sebelum berangan-angan sebagai timbalan PM. Beliau telah mula menampakkan perubahan semasa beliau bertindak juga dalam kumpulan yang menggesa P/Lah melepaskan jawatannya lebih awal. Kenyataan P/Lah sendiri telah membuktikannya.

Kalau UMNO/BN kalah pada ketiga-tiga PRK ini dan sekiranya PRU-13 diadakan, sudah pasti UMNO/BN akan tersungkur.......... Mungkin pada masa itu pemimpin2 UMNO/BN 'baru mula sedar dari tidur mereka'.

1 comment:

Prof. Era Pasca said...

melawak dengan menipu ye mohdin...

minta pendapat...
Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin yang meminta agar rakyat tidak menjadikan tiga pilihan raya kecil pada 7 April ini sebagai satu “pungutan suara”
mohyidin bodoh! mohyidin kate PRK 3tpt bukan pungutan suara rakyat..
abis pungutan duit poket die?

fakta telah beritahu..
link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/03/pilihan-raya-malaysia-bijaknya-yab-ds.html

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA