" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

25 March 2009

'Menjaga Tepi Kain UMNO'

Para perwakilan yang nama dan alamat mereka tertulis di buku khas, malah ada yang disimpan dalam telefon bimbit dan PDA calon atau agen2 calon.Para Perwakilan umpama 'raja bermusim'. Tidak kira siang malam atau bila2 masa sahaja, agen calon atau mungkin calon sendiri akan menghubungi ‘raja bermusim’ untuk memohon ‘pertolongan’.

Dan pertolongan itu tentu sekali tidak dibuat dengan ikhlas, juga tidak dengan semangat tulen perjuangan parti, tetapi dengan habuan wang !. Sebagai ‘raja’ perwakilan akan memulakan dengan sebut harga, samada 1 ribu, 2 ribu, atau ribu3? Apapun, inilah hakikatnya, dimana 'politik wang' semakin berleluasa dan sudah menjadi 'barah yang parah' dalam parti terbesar orang Melayu ini.

Beberapa pemimpin UMNO telah menjadi bukti amalan songsang dalam parti ini memang satu realiti. Beberapa tahun yang lalu, Isa Samad pernah dihukum kerana amalan 'politik wang' tanpa berputus asa ! Pada pemilihan kali ini, beliau dengan semangatnya telah bertanding lagi !.

Bukti terbaru bermula dengan Ali Rustam. Beliau telah didapati bersalah oleh Lembaga Disiplin parti kerana mengamalkan 'rasuah politik', dan dihukum tidak boleh bertanding jawatan Timbalan Presiden pada pemilihan ini.

Turut didapati bersalah di bawah tataetika yang sama ialah calon Ketua Pemuda, Khairy Jamaludin. Nasibnya baik, walaupun melakukan kesalahan yang sama, menantu Perdana Menteri ini masih dibenarkan bertanding.

Dato, Norza juga disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan didakwa di mahkamah atas tuduhan mengamalkan politik wang. Beliau pula telah dikenakan tindakan yang sama dengan Ali Rustam. Jadi beliau tidak boleh mempertahankan jawatan yang disandangnya sebelum ini.

Jadi, amat bertepatan sekali bila ada calon yang secara bergurau mengakui, 'Bagi duit salah, tak bagi kalah!', Percayalah, ini bukan sembarangan gurau!

Tidak dapat dianggarkan dengan tepat berapa banyak wang telah bertukar tangan dari calon kepada wakil calon, dan kepada si 'raja' dalam masa sebulan dua ini. Mungkin beribu ringgit, boleh jadi sudah mencecah jutaan ringgit. Mungkin banyak lagi yang dijanjikan setelah calon berkenaan menang. Inilah cara mereka berpolitik.

Sekarang UMNO ditolak oleh majoriti rakyat, termasuklah oleh orang Melayu sendiri. Parti dengan keahlian lebih 3 juta orang itu dikaitkan dengan rasuah, keangkuhan dan skandal. Rakyat juga telah nampak cara kotor mereka bermain politik. Halal haram sudah tidak menjadi persoalan lagi.

Sekiranya keputusan PRU-12 setahun lalu dijadikan iktibar oleh mereka (UMNO), segala penyakit2 itu sepatutnya telah disembuhkan. Tapi mereka tidak menghiraukan itu semua. Kalahlah macam mana pun, hilanglah kekuasaan beberapa negeri sekali pun, mereka2 ini tidak akan mendapat pengajaran.

Kalah di Permatang Pauh dan kalah lagi di Kuala Terengganu, persetankan kekalahan itu kerana 'perut tetap menjadi keutamaan'. Anak bini mesti disuap dengan wang haram itu. 'Biar parti tergadai, biar negara tergadai asalkan perut kekal burai'.

Apakah parti yang 'berjuang demi agama (mulut), bangsa (perut) dan negara (bahu)' itu hendak dikuburkan dengan keranda rasuah? Malu besarlah anak cucu kita nanti apabila mereka membaca sejarah bahawa UMNO yang ditubuhkan untuk 'berjuang demi agama, bangsa dan negara' akhirnya 'mati' gara2 rasuah politik.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA