" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

25 March 2009

Pemuda Umno Menyerang DSAI?

Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri Umno memulakan perhimpunan agung masing2 secara serentak di PWTC pagi ini, dengan tumpuan utama kepada pemilihan jawatan ketua masing2. Pemuda telah bersidang di Dewan Tun Hussein Onn yang menyaksikan pertarungan 3 penjuru merebut jawatan ketua pemuda terdiri dari Khairy, Mukhriz dan Khir Toyo. Selain jawatan ketua, turut dipertandingkan ialah jawatan naib ketua, exco, anggota jawatankuasa dan jawatan tertinggi parti ketiga-tiga sayap berkenaan.

Sewaktu majlis perasmian Pemuda, ketuanya Datuk Hishammuddin masih meneruskan tradisi baru tetapi kontroversinya yang 'mengarak dan mencium keris'. Semasa ucapan, beliau telah menempelak projek peralihan kerajaan persekutuan '16 September' yang diusahakan oleh penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) yang disifatkannya sebagai 'petualang yang cuba mengajar anak ketam berjalan betul'.

"Ada petualang yang secara sumbang mengisytiharkan bahawa akan berlaku pertukaran kerajaan pada 16 September 2008. Lalu disemai benih keraguan di kalangan rakyat hingga menjejaskan keyakinan dunia.

Maha Kuasa Tuhan yang menentukan, realiti yang terjadi adalah disebaliknya apabila peralihan kuasa telah berlaku di negeri Perak. Demikian kebenaran ketentuan Ilahi menidakkan dakwaan orang yang bersifat takabbur, bersifat riak, bersifat sombong.

Petualang tersebut seorang yang gilakan kuasa, sanggup bersekongkol dengan musuh, menghina tanah air sendiri di serata dunia, mempersenda institusi raja, manusia berbagai-bagai topeng yang mengamalkan budaya hipokrasi dan lain di depan, lain di belakang. Siakap senohong gelama ikan duri, cakap bohong lama2 jual negeri. Pergerakan Pemuda Umno hari ini mengambil ketetapan untuk menentang habis-habisan permainan politik kotor dan keji oleh Si Petualang ini".

yeols: wahh..., hebatlah menteri keris kali ini. Kehabatannya kerana beliau tidak berpijak dibumi nyata. Sebelum ini digembar-gemburkan yang umno akan membuat perubahan..!!! Apakah dengan kenyataan yang sebegini beliau merasakan rakyat akan berpihak kepada parti mereka? Bagi aku rakyat makin2lah membenci puak2 engko.....

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA