" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

23 March 2009

Najib Akan Buat Perubahan Besar?

Beliau telah menjangkakan barisan kabinetnya kelak akan menentukan penerimaan rakyat pada kepimpinannya dalam rancangan 'Dailog @ 1' dibawah tajuk ‘Berubah atau diubah’ di TV1 Ahad malam. Ini bermakana beliau akan melakukannya. Siapakah agaknya akan 'ditendang' oleh beliau dalam memperkemaskan kabinetnya?

Dalam segi mengembalikan 'demokrasi kepada rakyat' tidak pula kedengaran. Majoriti rakyat berpendapat, suasana 'ala kuku besi' bakal berulang lagi. Berkemungkinan individu2 yang akan ditahan dibawah akta ISA dan akta Hasutan akan menjadi pilihan beliau bagi mengembalikan 'ketakutan rakyat' terhadap kerajaan (telah berjaya dilakukan oleh sifu beliau TDM).

Suasana ini bakal berlaku lagi kerana TDM sudah mula mengambil posisinya. Suara2nya sudah kembali kedengaran. Adakah sebenarnya beliau yang mengajar Najib dalam apa2 tindakan yang dilihat sebagai Najib yang melakukannya?

Mengenai pindaan perlembagaan UMNO, beliau memberitahu pada tahun ini akan ada 2 Perhimpunan Agung UMNO. Yang akan berlangsung dari 24 hingga 28 Mac ini sebenarnya adalah perhimpunan tertangguh yang dijadualkan untuk 2008.

Pada hujung tahun ini akan ada satu lagi Perhimpunan Agung UMNO untuk 2009. Perhimpunan ini adalah untuk meminda perlembagaannya. Tetapi tidak pula diberitahu perkara mana dalam perlembagaan yang akan dipinda.

Yang kita nak ajukan, adakah dimasa itu BN masih lagi menjadi kerajaan ataupun sebaliknya?



No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA