" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

18 March 2009

Kerajaan Perpaduan Melecehkan Kemenangan Islam

Lupakan saja Kerajaan Perpaduan. PAS takkan begitu mudah lupa dengan peristiwa Kerajaan Campuran dan Kerajaan BN.

Tengku Razaleigh Hamzah mengalu-alukan Kerajaan Perpaduan. Alasannya jelas. BN sudah tidak berupaya memerintah. Pembangkang juga tidak berupaya memerintah. Kerajaan tajaan BN sudah hilang legitimacy. Maka dengan itu dibolehkanlah Kerajaan Perpaduan untuk memandu keluar Negara ini dari pelbagai kekalutan.

Kekalutan yang berlaku di Negara ini adalah angkara UMNO. Mereka yang semakin lemah menjadi semakin garang untuk mempastikan ia terus berkuasa. Memang tidak ada letgitimacy lagi! Mereka merasuah dan mengugut. Dengan berbuat begitu mereka semakin kehilangan sokongan dari rakyat, mereka akan kalah dari satu pilihanraya kecil ke satu pilihanraya kecil yang lain.

Malangnya UMNO tidak mahu menerima hakikat bahawa rakyat berbilang kaum tidak selesa dengan kepimpinan UMNO. Terus terang dikatakan bahawa rakyat tidak suka kepada Najib Tun Razak. Selagi Najib mengepalai UMNO/BN, parti itu akan kecundang dari pilihanraya ke pilihanraya.

Ini bukan salah siapa. Ini salah Najib sendiri. Dia tidak mahu membersihkan diri dia. Banyak skandal dituduhkan kepada dia. Entah betul entah tidak, tidak dapat ditentukan tetapi selagi siasatan secara profesional tidak dapat dijalankan terhadap skandal-skandal ini selagi itulah nama Najib dianggap kotor, dan orang yang kotor tidak layak memerintah Negara ini.

UMNO jangan fikir tentang sokongan dari partinya sahaja. Orang masuk UMNO ada berbagai sebab, nak ini dan nak itu, takut ini dan takut itu, kerana Kerajaan UMNO ini telah meninggalkan satu budaya bahawa jika anda bukan ahli UMNO anda tidak dapat ini dan tidak dapat itu. Maka orang ramai masuk UMNO kerana mahu ini dan mahu itu, tetapi bukan kerana keyakinan terhadap UMNO jauh sekali mahu menyokong pemimpin-pemimpin UMNO.

Tidakkah UMNO sedar bahawa ahli-ahli UMNO, MCA, MIC, Gerakan, PPP disesuatu kawasan pilihanraya (parlimen atau negeri), adalah jauh lebih tinggi dari undi yang mereka dapat? Sedangkan ahli-ahli pembangkang tak sampai 1/8 daripada keahlian UMNO, tetapi pembangkang boleh memenangi pengundian dikawasan berkenaan. Ini jelas bahawa mereka yang menjadi ahli UMNO/MCA/MIC/Gerakan/PPP adalah ahli secara luaran saja, kerana mereka takut ini dan takut itu dan mahu ini dan mahu itu, dan semasa pilihanraya mereka mengundi mengikut kesedaran sebenar.

Untuk apa Kerajaan Perpaduan? Untuk memberikan legitimacy kepada UMNO? Untuk memperkukuhkan UMNO kembali seperti apa yang berlaku kepada Kerajaan Campuran/Barisan Nasional? Dan setelah UMNO itu kukuh kembali, maka akan dicampak keluar PAS?

Ataupun memang PAS berhajat untuk bersama Barisan Nasional dan mendapatkan sedikit habuan jawatan seorang dua Menteri dan Timbalan Menteri? Ayuhlah, kalau begitu.

Takkanlah kita tidak menyedari bahawa UMNO ini sudah menyimpang jauh dari dasar untuk Negara, Bangsa dan Agama. Takkanlah kita tidak menyedari bahawa UMNO ini berjuang untuk segelintir orang kaya dan pimpinannya sehingga kini ditolak oleh rakyat, dan kehancuran yang berlaku ini perlu kita memberikan pertolongan kepada UMNO!

Negara ini terkenal dengan gejala rasuah. Siapa dan apa benda tindakan yang telah dilakukan yang menyebabkan Negara ini menjadi Negara hebat rasuah! Tidak ada penyiasatan yang betul-betul profesional yang dijalankan untuk menghapuskan rasuah. Rasuah menjadi isu politik. Orang Pembangkang diikatkan dengan allegasi rasuah untuk “memampuskan” mereka!

Rasuah berprofil tinggi, walaupun sudah dinyatakan didalam Parlimen, tetapi usahkan nak dibawa ke Mahkamah, siasat pun tidak?

UMNO menjadi parti rasuah. Secara rasminya 900 allegasi rasuah dicatatkan untuk pemilihan yang akan berlangsung tidak lama lagi, tetapi rasuah didalam UMNO sudah berakar umbi. Jawatankuasa Disiplin UMNO dan SPRM tidak akan mampu menghapuskan rasuah didalam UMNO.

UMNO mengujudkan Kerajaan yang membelakangkan integriti. Rakyat sangat sedar akan hal ini, dan rakyat menolak kerajaan UMNO. Usahkan rakyat bahkan rakan-rakan UMNO sendiri dari MCA, MIC, Gerakan dan PPP sudah melahirkan perasaan tidak keyakinan kepada UMNO. Mereka bukan saja kritikal terhadap perilaku UMNO, mereka mahu banyak dasar yang dipelopori UMNO dirombak.

Rakyat mahukan integriti untuk sistem kehakiman. Rakyat mahukan ketelusan didalam pentadbiran, rakyat menolak kerja-kerja rasuah mereka, dan rakyat mahukan sistem demokrasi yang tulen dan luas.

UMNO tidak lagi mewakili kepentingan rakyat tetapi kepentingan peribadi pemimpin-pemimpin mereka serta kroni-kroni mereka. Dan UMNO bertanggungjawab kepada kesengsaraan rakyat bawahan yang menanggung harga barangan yang tinggi hasil sistem ekonomi yang tidak berhemah.

UMNO kini berada diambang kejatuhan, dan kita tidak benarkan mereka terjun dengan labu-labunya, kerana harta negara berada didalam labu-labu itu. Kita kena selamatkan Negara kita dan bolehkah kita selamatkan Negara ini jika kita “berpadu” dengan mereka?

Lupakanlah saja Kerajaan “Perpaduan”. Kita buat kerja kita dan PRU-13 bukanlah terlalu lama untuk kita menunggu, dan pada PRU-13 nanti, kita ambil-alih pentadbiran Negara ini dan perintahlah dengan penuh saksama, adil dan berhemah.

(sidangonline)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA