" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

20 March 2009

Hanya Ali Rustamkah Yang Paling Hebat?

Panel rayuan lembaga disiplin UMNO yang bermesyuarat hari ini sebulat suara memutuskan untuk mengekalkan larangan bertanding terhadap Mohd Ali selepas didapati bersalah terlibat dalam politik wang. Pengerusi panel rayuan itu Tan Sri Mohd Zuki Kamaluddin yang mengumumkan perkara itu petang ini berkata keputusannya berkuatkuasa serta-merta.

Tan Sri Mohd Zuki berkata, "Rayuan yang dibuat Mohd Ali adalah hanya terhadap hukuman sahaja. Rayuan ini dipercepatkan untuk kepentingan Mohd Ali. Sekiranya panel rayuan menerimanya maka Mohd Ali boleh bertanding pada pemilihan minggu depan. Tetapi setelah ditimbangkan dengan teliti, rayuan beliau telah ditolak".

Dengan keputusan ini, persoalan mula timbul lagi. Kenapa sebegitu tegas hukuman yang dikenakan terhadap beliau? Apakah dalam UMNO ini, hanya Ali Rutam yang 'paling hebat' dalam permainan 'politik wang'?

Kenapa yang lain (terlibat politik wang) tak sama hukumannya dengan beliau? Ini semua nampaknya ternyata, adalah serangan yang melibatkan 'kem' semata-mata. Kita sama2 tunggu..., adakah dengan cara 'reformasi acuan Najib' ini akan memberi kabaikan ataupun sebaliknya kepada UMNO.....

1 comment:

Anonymous said...

secara positif.. INILAH balasan utk orang yg sokong dan terlibat dgn gembala babi haram..... apa sudah jadi ngan lokasi babi haram yg diarah tutup tu? ke masih beroperasi... aku tak dgrpun cerita susulannya?

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA