" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

03 December 2009

Gempa Bumi, Tsunami, Nibiru

Telah banyak malapetaka yang kita lalui sebelum ini. Kita tumpukan malapetaka yang berlaku berhampiran negara kita. Pada tanggal 26 Disember 2004 kita dikejutkan dengan tsunami dahsyat berpunca daripada gempa bumi di utara Sumatera yang telah melanda Indonesia, Thailand, India, Sri Lanka, Somalia, Burma, Maldives, Tanzania, Bangladesh, Kenya dan Malaysia.

Dalam masa beberapa jam sahaja, hampir 220,000 orang mangsa terkorban, dan berjuta-juta lagi memerlukan bantuan kecemasan seperti perubatan, air bersih, makanan, pakaian, kediaman dan mata pencarian untuk meneruskan kehidupan.

Sebelum 2004, beberapa tsunami telah melanda Indonesia. Diantaranya ialah:-
  • Maumere, Flores (Disember 1992)
  • Halmahera (Januari 1994)
  • Banyuwangi (Jun 1994)
  • Pantai tenggara Provinsi Lampung (16 Februari 1995).

Apabila gempa bumi berlaku di Indonesia sekarang ini, negara kita turut dapat merasakannya. Sebelum ini kita merasakan bahawa Malaysia terlepas daripada malapetaka berkenaan. Begitu banyak gempa yang telah melanda Indonesia, antaranya ialah:-
  • 26 Desember 2004 - Gempa bumi dahsyat berukuran 9,0 skala Richter telah menggegarkan Aceh dan Sumatera Utara yang telah menghasilkan gelombang tsunami yang dahsyat.
  • 27 Mei 2006 - Gempa bumi berukuran 5,9 pada skala Richter telah menggegarkan Yogyakarta dan Jawa Tengah. Lebih dari 6000 terkorban, dan lebih dari 300,000 keluarga kehilangan tempat tinggal.
  • 6 March 2007 - Gempa bumi yang telah menggegarkan Sumatera Barat.
  • 12 September 2007 - Gempa di Bengkulu berukuran 7,9 Skala Richter
  • 2 September 2009, Gempa berukuran 7,3 Skala Richter menggegarkan Tasikmalaya. Gempa ini boleh dirasai hingga ke Jakarta dan Bali.
  • 30 September 2009, Gempa di Sumatera Barat berukuran 7,9 Skala Richter menggegarkan Padang.

Gempa bumi yang berlaku di Kuala Pilah baru-baru ini telah menunjukkan tanda-tanda yang ianya bakal berlaku di Malaysia juga.

Sebuah planet bernama Nibiru sedang melengkapkan putaran orbitnya yang berlaku setiap 3600 tahun. planet ini 100 kali ganda besar daripada bumi. Dijangkakan pada 21/12/2012 planet ini akan memberi kesan paling dahsyat kepada bumi dengan memutarkan kutub-kutub ke kedudukan terbalik.

Nasa mengumpamakan kejadian ini seperti yang pernah berlaku banjir besar semasa zaman Nabi Nuh AS dahulu. Ia hanya akan lalu diantara bumi dan matahari dimana kecerahannya berwarna kemerah-merahan seakan-akan anak matahari.

Sedarlah saudara-saudaraku, kiamat kian hampir.... Berubahlah demi kebaikan dunia dan akhirat.

2 comments:

Unknown said...

Izinkan sy copy artikel menarik ni

Unknown said...

Akhirnya.. masa untuk membuat pilihan...


Syurga (dunia) Dajjal yang sementara,

atau syurga Tuhan yang abadi...

ulamak fasiq atau insan bertaqwa..?

(s)Alam Sejahtera...

ibnmohamad.

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA