" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

31 December 2009

Serangan Terhadap Kerajaan Kelantan Berterusan

Kebelakangan ini kita boleh melihat serangan terhadap Kerajaan Kelantan pimpinan TGNA kembali 'rancak' selepas kegagalan sebelum ini. Puak-puak yang sanggup bersekongkol untuk menjatuhkan TGNA layak digelar sebagai 'Pakatan Dajjal'.

Kali ini, serangan Pakatan Dajjal masih menggunakan target yang sama iaitu berusaha melagakan TGNA dan Dato' Husam. Mereka berusaha menghidupkan suasana seolah-olah Dato' Husam mahu letak jawatan. Namun dalam satu artikel dalam Harakah Daily yang bertajuk 'Husam sekali lagi nafi akan letak jawatan' adalah sebaliknya.

Cuma kali ini, Dato' Husam telah menulis didalam blog beliau yang bertajuk 'Malaysia Atau Diri' yang telah menyebabkan MSO pemilik blog Merah Tinta yang sebelum ini merupakan musuh Dato' Husam dengan lantas menyokong. Bagi saya, ini satu perkara 'aneh'.

Apa lagi, Pakatan Dajjal dengan pantas menggunakan artikel Dato' Husam itu sebaik mungkin kerana inilah peluang mereka untuk melaga-lagakan TGNA dan Dato' Husam untuk pusingan yang ke-2.

Pada pendapat saya, artikel itu memanglah bagus dan saya juga meyokongnya. Namun, dengan suasana politik semasa Kelantan dimana serangan terhadap Kerajaan pimpinan TGNA semakin 'rancak', artikel yang sebegini sebenarnya mengeruhkan lagi keadaan dan menguntungkan Pakatan Dajjal.

Dalam serangan semakin rancak, Kerajaan pimpinan TGNA terpaksa menghadapi masaalah baru. Bernama melaporkan bahawa Kerajaan Kelantan diperintah membayar ganti rugi berjumlah RM800 juta kepada sebuah syarikat pembalakan Timbermine Sdn Bhd kerana melanggar beberapa perjanjian di antara kedua-dua belah pihak sejak 45 tahun lalu.

Keputusan Mahkamah Tinggi Kota Baharu itu dikatakan mencatatkan sejarah tersendiri kerana jumlah ganti rugi itu adalah antara yang terbesar dalam kes sivil di negara ini.

Jadi, semasa serangan pusingan yang pertama terhadap kerajaan pimpinan TGNA, kita sudah dapat melihat anak TGNA sendiri bersama-sama pimpinan Negeri yang mana sanggup bersekongkol dengan Pakatan Dajjal. Mereka beria-ia mengatakan bahwa TGNA sudah mahu melepaskan jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan.

Semoga Allah memberikan kekuatan kepada TGNA agar beliau berjaya menghadapi serangan Pakatan Dajjal. Ya.. Allah, Engkau musnahkanlah mereka-mereka yang dengan biadap mengatur dan membuat serangan TGNA.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA