" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

10 December 2009

Bloggers Upahan Mukhriz Mahu Menguasai Kabinet Dan PM?

Sememangnya telah diduga dua bloggers upahan Mukhriz Tun Mahahthir ini akan terus menyerang Khairy Jamaluddin dan seperti yang dijangkakan ini berlaku apabila ada angin yang bertiup yang mengatakan bahawa Khairy Jamaluddin akan dilantik sebagai Menteri Penuh mahupun Timbalan Menteri.

Seperti biasa angin angin ini akan bertiup dahulu, rahsia kerajaan akan terbocor dan bloggers ini akan mengambil peluang untuk menghasut orang orang tertentu untuk menyingkir semua mereka mereka yang berbau Pak Lah.

Mangsa yang pernah menerima nasib malang ini seperti Rashid yang diurakan akan dilantik sebagai SU Akhbar TPM, Omar Ong yang akan dilantik sebagai Board Director Petronas. Datuk Ahmad Zaki Zahid yang di ura urakan akan dilantik sebagai CEO MRCB.

Bloggers inilah yang akan memberikan pandangan dan bloggers inilah yang cuba menghalang. namun tidak semua yang dilakukannya berjaya. Mereka gagal menghalang Sdr Omar Ong walaupun desakan demi desakan tetapi mereka gagal juga.

Mereka yang suka melainkan isu ini adalah bloggers yang rapat dengan Tun Mahahtir , Big Dog , Sdr Zakir . Sedangkan Sdr Zakir ini adalah sepupu kepada Omar Ong tetapi oleh kerana telah terhutang budi dengan Tun Mahathir dan juga Mukhriz , Zakir terpaksa mencincang sepupunya sendiri.

Zakir sememang dikatakan tidak sebulu dan tidak boleh menerima langsung budak budak tingkat empat dan jika boleh Zakir mahu menghapuskan budak budak tingkat empat ini sampai ke cucu cicit mereka. Sebenarnya budak tingkat empat ini langsung tidak mengenali si Zakir ini.

Mereka langsung tidak pernah usik keluarga, anak atau isteri Zakir. tetapi oleh kerana Zakir ini banyak termakan budi dengan Tun dan juga Mukhriz, beliau terpaksa memusuhi semua kaum kerabat tingkat empat.

Apa juga agenda Zakir, itu hak dia. Tapi Zakir tidak boleh mengarah atau memberi arahan kepada Perdana Menteri mahu pun kabinet. Biar kabinet yang menentukan. Zakir bukan antara yang akan menentukan kabinet Najib. Dan Najib juga tidaklah mahu dikatakan mendengar cakap cakap bloggers. Najib tahu apa yang beliau lakukan demi kebaikan negara dan bangsa.

Najib juga tentu mahukan sokongan padu dari keseluruhan ahli UMNO.Tiada sebabnya KJ tidak boleh dilantik menjadi Menteri jika dia layak. Jika ketua Pemuda MCA, Ketua Pemuda Wanita dan Ketua Puteri UMNO layak dilantik sebagai menteri dan timbalan, kenapa KJ tidak layak? Ketua Pemuda PPP yang kontroversi juga layak untuk dilantik sebagai timbalan menteri , kenapa KJ tidak layak? Apa koman sangat ke ketua Pemuda UMNO ?

KJ menang bertanding secarta sah, Dia layak bertanding kerana dibenarkan untuk bertanding, jika tidak kenapa benarkan KJ bertanding. setelah dia menang kenapa mahu ada diskriminasi terhadap beliau. Beliau bertanding secara Gentelman dan menang secara Gentelman.

Mengenai pencacai Parpukari, Mesin fotostate yang hanya menyalurkan berita cilok itu bukanlah masalah besar sangat.. Dia berjaya mengaut duit Mukhriz dengan maki dan carutnya. Jika pancacai macam ini diambil kira sebagai penasihat kepada PM , jawabnya PRU13 kita bolehlah ucapkan selamat tinggal kepada kerajaan BN.

Oleh : Man Toba (www.kpmu.net)

1 comment:

Anonymous said...

hidup lagi rupanya parpukari ni ya. dahlama aku cari dia nak buat kari tak dapat-dapat. tak pa nanti aku pegi rumah dia cara halimunan. kawan baik tu.

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA