" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

07 May 2010

Terdesak Undi Melayu, Umno Tiup Sentimen Perkauman

PULAU PINANG 7 MEI - Tindakan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang Datuk Azhar Ibrahim yang meniup api perkauman memang wajar dihadapkan ke Jawatan Kuasa Hak dan Kebebasan dan pihak polis seharusnya mengambil pendekatan yang serius menyiasat perkara tersebut.

Timbalan Ketua Menteri I Mansor Othman berkata kenyataan Azhar yang berbaur hasutan itu hanyalah untuk menarik semula sokongan pengundi Melayu di Pulau Pinang dan tindakan itu tidak sepatutnya dilakukan.

"Kita telah rujuk beliau ke Jawatan Kuasa Hak dan Kebebasan dan Sekretariat Pemuda Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang (SPPRPP) juga telah membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Pantai.

"Beliau telah mengeluarkan perkataan dan tindakan yang keterlaluan dan memang wajar tindakan diambil terhadapnya," ujar Mansor yang juga merupakan pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Pulau Pinang.

Menurut Mansor lagi, perbuatan Azhar itu bertentangan dengan konsep 1Malaysia yang diwar-warkan oleh kerajaan Umno-Barisan Nasional yang dipimpin Datuk Seri Najib Razak.

"Saya berharap pihak polis dapat menjalankan siasatan terhadap beliau serta Majlis Tertinggi Umno mengenakan tindakan displin kepadanya kerana ini jelas bercanggah dengan perlembagaan negara," tegas Mansor ketika dihubungi Suara Keadilan.

ADUN Penaga Datuk Azhar Ibrahim didakwa telah membangkitkan sentimen perkauman dengan memberi amaran kepada rakyat, 13 Mei akan berlaku jika rakyat menafikan peranan polis.

Beliau turut mengugut rakyat Pulau Pinang ini agar menerima tentera menjaga keselamatan mereka jika rakyat sudah tidak mahukan polis lagi, dan yang paling mengecewakan beliau berkata adalah lebih senang suasana Mageran diwujudkan kembali.

Azhar membuat ucapan pencelahan itu ketika sesi pengulungan perbahasan Ketua Menteri Lim Guan Eng pada sidang dewan DUN yang berlangsung semalam.

(Suara Keadilan)

" Ya Allah berilah Hidayat, Hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda. Bantulah baginda. Begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya Allah selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya Allah bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA