" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

02 May 2010

Pengawal Istana Kelantan Ditembak

KOTA BHARU – Seorang pengawal keselamatan di pejabat Sultan Kelantan ditembak di dada oleh dua lelaki bermotosikal ketika dalam perjalanan pulang ke rumahnya pada jam 12.25 malam semalam di Kampung Sungai Nyior, Palekbang, Tumpat.

Pengelola Istana DiRaja Kelantan, Datuk Abdul Halim Hamad berkata, mangsa, Ramli Mohd, 50, kini kritikal dan menerima rawatan di wad Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II).

Katanya, kejadian dilaporkan berlaku ketika mangsa Ramli dalam perjalanan pulang ke rumahnya selepas tamat waktu bertugas di Istana Negeri pada tengah malam.

“Mangsa ditembak dari jarak dekat di dada dan peluru masih berada dalam badan mangsa.

“Ramli bertugas sebagai pengawal istana sejak 17 tahun lalu, dan bertanggungjawab mengawal keselamatan keluarga DiRaja serta membantu tugas-tugas pengawal peribadi,” katanya kepada pemberita ketika ditemui HRPZ II, di sini.

Turut berada di hospital tersebut ialah ibu mangsa, Bidah Jusoh,70, isterinya, Maznah Mustafa, 50, serta lima anak mangsa.

Anak bongsu Ramli, Mohd Faris, 18, berkata, kejadian itu berlaku tiga kilometer daripada rumahnya.

“Menurut ayah, suspek melepaskan dua das tembakan selepas memotong motosikal yang ditungganginya sebelum membuat pusingan U dan melepaskan dua das lagi tembakan,” katanya yang dapat bercakap dengan bapanya di wad ICU.

Sementara itu, isterinya, Maznah ketika ditanya tidak dapat memberikan sebarang penjelasan kerana masih bersedih dan terkejut dengan kejadian yang menimpa suaminya itu.

Mangsa yang berasal dari Kampung Sungai Pinang mempunyai lima anak dan pernah berkhidmat selama 15 tahun sebagai tentera .

Sementara itu, Pemangku Raja Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra bertitah meminta Ketua Polis Kelantan memberi tumpuan untuk menyiasat segera kes ini secara terperinci dan menyeluruh.

(Sinar Harian)

" Ya Allah berilah Hidayat, Hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda. Bantulah baginda. Begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya Allah selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya Allah bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA