" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

30 December 2008

PR PERLU BERWASPADA DALAM MENANGANI ISU

Sedarkah kita semua,kalau silap perhintungan,maka PAS akan mengulangi kesilapan yang lalu.Ini rentetan dari jerat yang dipasang oleh UMNO yang diketuai KJ tempoh hari.Skrang sudah jelas motif utama rancangan forum itu adalah untuk menjerat PAS untuk kembali kepada isu utama parti itu iaitu isu Hukum Hudud.
Semasa tsunami politik pertama berlaku pada PRU-10 rentetan daripada peristiwa hitam yang terpaksa ditanggung oleh Bapa Arus Perubahan kita (DSAI),PAS bersama BA telah mendapat sokongan yang begitu memberangsangkan.PAS telah berjaya menawan negeri Terengganu.Tetapi sayangnya PAS di Terengganu mampu bertahan untuk sepenggal sahaja.
Pada PRU-11,BA telah dikalahkan dengan begitu teruk sekali.Ini kemungkinan besar kerana pada 2002 PAS telah melancarkan dokumen NEGARA ISLAM yang telah menyebabkan orang bukan Islam bahkan orang Islam sendiri pun tidak faham mengenai frasa dokumen tersebut.Ini seolah-olah bagi mereka PAS cuba menekan Islam keatas orang lain.Jadi Rakyat mengalih sokongan mereka kepada BN.Mungkin mereka mahu memberi peluang kepada MR CLEAN untuk menerajui Kerajaan.
Semasa PAS mengambil pendekatan menonjolkan menifesto parti PAS FOR ALL & NEGARA BERKEBAJIKAN,besertakan DSAI telah bebas dari penjara,sokongan yang luar biasa telah terbukti termasuklah dari pengundi bukan Islam.Maka gabungan 3 parti yang terbentuk dibawah Pakatan Rakyat iaitu PAS,PKR & DAP telah hampir2 berjaya memerintah Malaysia dalam PRU-12.Nasib BN baik kerana ada Sabah & Serawak semata-mata.
PKR pun sekarang tak habis2 diserang.Yang terbaru adalah akibat daripada reform yang telah dibuat oleh Ketua Umum PKR (DSAI).Maka kedengaranlah suara2 yang tak berpuas hati dengan tindakan beliau itu.Adakah beliau mengambil tindakan itu tanpa berfikir samada langkah yg diambilnya itu adalah untuk kebaikan atau kerosakan kepada parti....?
Yang terbaru sekali isu yang menimpa PKR adalah akibat dari desas-desus MP Kapar yang mahu keluar dari PKR.Dengar ceritanya besok lebih 50 pemimpin India peringkat Nasional dalam PR akan adakan perjumpaan bagi menentukan hala tuju kedudukan dan sokongan mereka dalam ikatan pembangkang itu.
Pertemuan yang dilihat sebagai "amat penting" itu akan membincangkan rasa tidak puas hati dan kekecewaan ekoran dakwaan bahawa masyarakat India juga terus 'didiskriminasi dan dipinggirkan' oleh kepimpinan ikatan pembangkang itu.Samada benar atau tidak isu terbaru ini,sama2lah kita nantikan apa yang akan berlaku...
Ingatlah kepada semua pemimpin & pendokong perjuangan Pakatan Rakyat,janganlah kita mengulangi kesilapan yang lalu.Kalau kita terlepas peluang kedua ini,maka betapa susahnya untuk kita menanti peluang sebegini lagi.Kita kena ingat,BN sekarang sudah menuju zaman kegelapan.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA