" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

30 December 2008

Buktikanlah KEBERSAMAAN PAS-PKR-DAP di Kuala Terengganu

"PRK P.036 Kuala Terengganu adalah medan paling tepat bagi PR mempamerkan KEBERSAMAAN mereka dalam PR. Walaupun BN telah memulakan kempennya seawal minit pertama lagi, PAS, PKR dan DAP jangan mudah melatah! Biarkan mereka taburkan peluru kapur mereka terhadap PR, namun PR jangan terus mengalah!

BN telah sekian lama (dulu, kini dan selamanya) berusaha memecah-belahkan Pakatan Pembangkang tetapi BN tetap juga mengalami kekalahan demi kekalahan dan yang terakhir, mereka tewas lagi di 5 buah negeri dan gagal merampas kembali kerusi Permatang Pauh baru-baru ini.

Di Kuala Terengganu, ISU HUDUD hanyalah permulaan kepada pelbagai lagi isu-isu yang akan dimainkan oleh BN dalam PRK P.036. Sesungguhnya BN langsung tidak punya kekuatan tersendiri untuk berdepan dengan calon PAS yang mewakili PR melainkan memainkan isu-isu keagamaan dan perkauman sempit...

Melihat kapada senario politik semasa, TIDAK SUKAR untuk PR merampas kembali kerusi P.036 Kuala Terengganu memandangkan kemenangan BN pada PRU Ke-12 banyak bergantung kepada personal touch calonnya! Itupun menang dengan undi tipis. Berbanding dengan personaliti calon BN sekarang, orang kampung semua dah tahu... Justeru, PR hanya perlu memperlihatkan kekuatan dan perpaduan untuk berhadapan dengan tipu muslihat mereka.

KEBERSAMAAN dan KESEPADUAN perlu dibuktikan melalui tindakan; bukannya dengan kata-kata retorik bahawa "KITA BERSAMA", tetapi apabila berhadapan dengan situasi sukar (tatkala diasak olah BN) kita kelihatan TIDAK BERSAMA!Buktikanlah yang kita TETAP BERSAMA WALAUPUN KELIHATAN SEPERTI TIDAK BERSAMA!!!

Harapan penulis hanya satu: Menangkan calon PAKATAN RAKYAT sebagai tanda PROTES rakyat terhadap BN - Kerajaan Negeri dan Persekutuan - yang ternyata gagal mengurus serta mentadbir Negeri dan Negara sehingga rakyat terbanyak diabaikan hak-hak mereka terutama dalam soal pengagihan ekonomi, keselesaan hidup/tempat tinggal, pendidikan anak-anak, kekeluargaan dan kemasyarakatan.

Pakatan Rakyat perlu perjelaskan kepada setiap seorang pengundi (tanpa terkecuali; kecuali pengundi hantu) apakah yang mereka - Pengundi Berdaftar di Parlimen Kuala Terengganu - telah nikmati sepanjang pemerintahan BN di sana??? Apakah yang telah disumbangkan oleh Wakil BN kepada pengundi Parlimen Kuala Terengganu sekalipun beliau memegang jawatan penting di Pusat???; dan apa ruginya jika mereka memprotes sebagai SATU PENGAJARAN kepada kepimpinan BN yang ada sekarang???

Memenangkan Calon BN pada kali ini, bermakna kita terus membiarkan mereka menzalimi dan mengkhianati hak rakyat - dulu, kini dan selama-lamanya!...

BERANI BERUBAH!!! CEGAH SEBELUM PARAH!!! (tranungkite-zalipaka)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA