" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

27 December 2008

Pemuda PAS buat demo bantah i-Dance

Pemuda PAS Pulau Pinang terus mengadakan demontrasi menentang i-Dance yang dirancang oleh Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat.

Demonstrasi itu diadakan di dua lokasi iaitu di Masjid Jamek Kubang Semang, Permatang Pauh dan Masjid Jamek Sungai Nibung, Bayan Baru selepas solat fardhu Jumaat semalam.

Kedua-dua lokasi demontrasi tersebut mendapat sambutan daripada hadirin sambil melaungkan beberapa slogan yang mendesak Kerajaan Pakatan Rakyat membatalkan program yang dakwa memberi kesan pada golongan muda agar tidak menghampiri dadah, ketagihan alkohol dan budaya lepak di pasaraya besar.

Program tarian jalanan itu telah diadakan Ahad lepas sebagai saringan pertandingan manakala pada 28 Disember ini merupakan pertandingan akhir.

Sebelum ini Pemuda PAS Negeri telah mengadakan dua demontrasi aman iaitu pada 12 dan 19 Disember 2008 lalu masing di masing Permatang Janggus, Permatang Pauh dan Masjid Kampung Rawa di Jelutong.

Exco Belia dan Sukan Negeri, Lydia Ong menerusi Setiausaha khasnya, Steven telah mengadakan pertemuan dengan Badan Perhubungan PAS Negeri yang melibatkan Dewan Ulamak PAS Negeri.

Memandangkan isu ini semakin panas, sekali lagi Lydia menghantar surat pada Pemuda PAS supaya diadakan perbincangan terperinci di samping ingin tahu perancangan PAS untuk duduk semeja berbincang tangani masalah remaja masa kini.

Minggu lalu, Pesuruhjaya PAS Negeri, Ustaz Saleh Man telah menasihati Pemuda PAS Negeri agar tidak lagi menganjurkan demontrasi sebagai jalan penyelesaian sebaliknya mencadangkan cara perbincangan.

Cara perbincangan katanya, lebih relevan deripada melaungkan ketidak puasan hati di jalanan terhadap program berkenaan. (Harakah)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA