" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

26 September 2009

Pengunjung Rumah Terbuka Najib Terlalu Kecil

Penasihat DAP, Lim Kit Siang menyangkal dakwaan bahawa jumlah pengunjung yang ramai menghadiri rumah terbuka perdana menteri yang diadakan pada hari pertama Aidilfitri lalu menunjukkan bahawa orang ramai menyokong slogan 1Malaysia yang dibawa oleh Dato' Seri Najib Razak.

Media arus perdana melaporkan sekitar 50,000 hingga 60,000 orang menghadiri Rumah Terbuka Perdana Menteri di Sri Perdana pada 20 September lalu.

"Jika jumlah pengunjung menjadi ukuran sokongan kepada dasar dan slogan Perdana Menteri sekarang, bagaimana pula dengan jumlah pengunjung yang pernah diterima oleh perdana menteri dahulu, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan Tun Dr Mahathir Mohamad?" kata Lim Kit Siang.

Lim berkata, jumlah kunjungan yang pernah diterima Abdullah dan Mahathir sewaktu menjadi perdana menteri jauh lebih besar daripada kunjungan yang diterima Najib.

"Dalam majlis pada November 2004 dan Oktober 2008, media arus perdana melaporkan sekitar 200,000 orang menghadiri rumah terbuka hari raya Abdullah.

"Orang ramai jangan tertipu dengan dakwaan yang begitu mudah mengaitkan jumlah pengunjung yang datang dengan sokongan yang diberikan kepada slogan 1Malaysia Najib, terutama di saat Najib sendiri masih tidak pasti dengan makna sebenar slogan itu, lalu memberikan mesej yang bertentangan mengenai kefahamannya tentang slogan 1Malaysia," jelas Lim dalam blognya.

Menurut ahli Parlimen terkemuka itu lagi, jika negara ini menjadi semakin maju melalui slogan 1Malaysia itu, Malaysia sepatutnya menjadi semakin berdaya saing di peringkat antarabangsa, tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.

(DetikDaily)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA