" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

30 September 2009

MB N9 Kata Undi Pos Beri Kelebihan Kepada Pembakang Juga

Hari ini MB N9 Datuk Seri Mohamad Hasan telah membuat kenyataan yang mengejutkan kita iaitu undi pos turut memberi kelebihan kepada pembakang juga. Katanya pada PRU-12 lalu, majoriti BN di Bagan Pinang merosot kerana undi pos berpihak kepada pembangkang (PR).

Oleh itu kata beliau, pembangkang tidak boleh kata undi pos itu advantage (memberi kelebihan) kepada BN kerana pada 2008 (PRU-12) disebabkan mereka dapat banyak undi pos pada ketika itu iaitu 1,800 undi kalau nak bandingkan dengan 2004 (PRU-11).

Pada PRU-12 lalu, negara telah dikejutkan oleh 'Gelombang Tsunami Politik' yang telah dicetuskan oleh Pakatan Rakyat (PR). Walaupun PR tewas, majoriti BN telah berjaya dikurangkan. Tidak hairanlah apa yang telah dimaksudkan oleh MB N9 iaitu majoriti BN telah merosot kerana ianya berlaku pada masa itu. Tapi yang ramai persoalkan ialah BN tetap menang dalam masa tsunami melanda dan yang penting, pengundi pos memang wujud disana.

Faktanya, DUN Bagan Pinang mempunyai 13,664 pemilih berdaftar iaitu 9,060 pemilih biasa dan 4,604 pemilih pos berdasarkan kepada daftar pemilih yang telah dikemaskinikan sehingga 4 September lalu.

Pada PRU-12 lalu, calon BN mendapat 6,430 undi, manakala calon PR yang diwakili oleh parti PAS pula mendapat 4,097 undi. Bandingkan jumlah pengundi pos dengan majoriti yang telah memenangkan BN. Bukankah kuasa undi pos benar-benar memihak kepada BN dan inilah yang ramai persoalkan? Mereka bukan sengaja mengada-adakan isu. Bukan taraf PR untuk berkelakuan begitu.

PR mahukan perubahan dalam proses pilihanraya berlangsung dengan adil bagi bertarung dengan BN secara anak jantan walaupun dalam kawasan kubu kuat BN yang telah terbukti hanya kerana wujudnya pengundi pos disana.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA