" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

23 September 2009

DSAI: SPR Harus Baiki Sistem Undi Pos

DSAI mendesak agar SPR membersihkan senarai pengundi pos di Bagan Pinang dan memperbetulkan kaedah pengundian Pos yang dilaksanakan oleh SPR yang dilihat tidak telus dan tidak adil.

Beliau melahirkan rasa tidak senang dengan kaedah mencurigakan yang digunakan oleh SPR dalam mengendalikan pengundian pos. Sekiranya pengundian pos dijalankan secara telus dan adil, PR dapat memberikan saingan yang sengit terhadap BN walau siapa pun calon yang diletakkan oleh parti perkauman itu di PRK Bagan Pinang nanti.

Beliau berkata, "Yang menjadi masalah dan menimbulkan keraguan rakyat adalah mengenai prosedur yang ditetapkan oleh SPR seperti tiada pengawasan yang teliti sewaktu pengundian, tidak membenarkan calon berada di pusat mengundi ketika proses pembuangan undi pos berlangsung, pengiraan undi selepas 3 hari dan tiada kemaskini data pengundi pos,".

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA