" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

28 September 2009

SPRM Gagal Lagi....

SPRM gagal lagi dalam cubaannya untuk menangguhkan prosiding Inkues TBH setelah Mahkamah Rayuan hari ini mengarahkan supaya ianya diteruskan. Dalam keputusan sebulat suara, panel hakim yang diketuai oleh Hakim Datuk Low Hop Bing berkata permohonan SPRM untuk menangguhkan inkues tersebut, akan didengar bersama dengan kes rayuan.

Sebelum ini Mahkamah Tinggi Petaling Jaya mengenepikan permohonan SPRM untuk semakan semula keputusan yang dibuat oleh koroner bahawa laporan polis yang dibuat oleh Sivanesan yang mendakwa beliau didera dan diseksa oleh sekumpulan pegawai SPRM, adalah berkaitan bagi membantu inkues ini. Tiada apa yang menyalahi undang-undang, yang tidak betul atau tidak kena, dalam tindakan koroner itu.

SPRM telah berusaha sedaya-upaya untuk mengenepikan saksi misteri ini. Pegawai-pegawai pihak berkuasa dalam negara kita ini ada antaranya yang terlampau ego dengan jawatan yang dipegang.

Apa yang mereka lakukan pasti mendapat pembelaan dari pihak atasan terutamanya pada kes-kes yang 'istimewa'. Bila ada saksi yang berani tampil untuk buktikan salahlaku mereka seperti Sivanesan, dengan lantas mereka bersama dengan ketua mereka mengatakan bahawa saksi itu adalah penipu.....

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA