" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

01 September 2009

DUN Kota Siputeh Tak Perlu PRK

Seperti yang ramai katakan, SPR 'gerenti' tak akan umum kekosongan kerusi di DUN Kota Siputeh dan bermakna PRK tidak perlu diadakan disana. UBN 'gerenti' berpuas hati dengan keputusan yang telah diambil oleh SPR ini.

Ini juga bermakna, SPR telah membuat keputusan seumpama ini buat kali yang keduanya selepas kerusi DUN Changkat Jering dan Behran yang telah menjadi 'konflik berlanjutan' di Perak sehingga kini. Dengan itu, Datuk Abu Hassan Sarif masih menjadi ADUN Kota Siputeh yang sah.

Seandainya suasana seperti ini berlaku di kawasan yang berisiko kepada PR dan berpotensi kepada UBN, nescaya SPR dengan 'lantas' akan mengumumkan kekosongan kerusi.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA