" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

26 September 2009

Pakatan Ataupun Barisan?

Dalam masa Kerajaan PR Selangor dikatakan sudah tidak bersependapat angkara sikap melawan arus seorang pemimpin sahaja, BN pula sedang sibuk merangka strategi bagi memperkemaskan barisan untuk bersaing dengan pakatan. Tumpuan mereka sekarang ialah membuat reform bagi mendapat kembali sokongan daripada kaum India.

Mereka sudah bersedia untuk mengkaramkan MIC bersama-sama dengan Samy Vellu sekali sekiranya Samy masuh berdegil untuk duduk dikerusi Presiden. Parti Makkal Sakti sudah bersedia untuk menggantikan MIC. Setiausaha Agungnya iaitu Kanan Ramasamy telah membuat kenyataan bahawa Najib sendiri yang akan melancarkan penubuhan parti baru itu.

Hari in,i MIC pimpinan Samy Vellu diserang lagi. 7 calon yang bertanding pada pemilihan MIC pusat pada 12 September lalu termasuk seorang calon jawatan Naib Presiden, mahu keputusan pemilihan itu diisytiharkan sebagai tidak sah. Mereka juga telah mengemukakan 4 surat aduan kepada Jawatankuasa Pemilihan sejak 18 September lalu juga mahu satu pemilihan baru diadakan.

Suasana yang sebegini menunjukkan bahawa BN sekarang ini begitu terdesak sekali bagi memastikan rakyat kembali menyokong mereka. Rakyat boleh menilai samada 'Pakatan ataupun Barisan' sebenarnya yang dalam proses kehancuran.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA