" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

04 November 2010

Umno-BN Kaki Fitnah Pecah Belahkan Perpaduan Kaum

GALAS 4 Nov - Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang menyeru Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak melucutkan jawatan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam sekiranya negara serius mahu memperjuangkan kesepaduan kaum di Malaysia.

Kit Siang berkata ini berikutan kenyataan Ali yang dianggap fitnah yang menjadikan beliau tidak layak menjadi Ketua Menteri kerana meracuni fikiran rakyat bermusuhan antara kaum. Beliau didakwa mengeluarkan kenyataan berunsur hasutan yang mengatakan “Umno kafir” kononnya ketika berceramah di Sungai Terah, Gua Musang.

“Ini adalah tuduhan fitnah, saya tidak pernah mengatakan demikian dan bahkan saya tidak berada (di ceramah itu). Sangat jelas Ali Rustam tidak layak menjadi seorang Ketua Menteri kerana rela membuat fitnah songsang ini dan saya menyeru Perdana Menteri mengambil tindakan melucutkan jawatan Ali Rustam untuk menunjukkan dia serius dengan 1Malaysia, serius dengan pucuk pimpinan yang bersih supaya menjadi iktibar semua pemimpin-pemimpin politik di negara kita," kata beliau pada sidang media di Markas Pusat DAP pagi semalam.


Beliau juga turut menggesa tindakan segera diambil terhadap akhbar Berita Harian berhubung laporan palsu yang disiarkan beberapa hari lalu. Beliau berkata ancaman yang datang dari kepimpinan Umno-Barisan Nasional akibat fitnah tersebut tidak memikirkan aspek keselamatan negara.

"Sangat jelas ancaman kepada keharmonian dan perpaduan negara datang dari pemimpin-pemimpin Umno yang rela tidak kira bahaya negara untuk mempertahankan kedudukan mereka. Tanpa prinsip membuat tuduhan liar merbahayakan hubungan kaum dan agama," tambah Kit Siang lagi.

Menurutnya, Pakatan Rakyat akan terus berjuang menyelamatkan rakyat daripada menjadi mangsa ideologi kolot Umno-BN.


(Suara Keadilan)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA