" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

04 November 2010

Pesawat Qantas Melakukan Pendaratan Cemas

Qantas Airways telah menangguhkan penerbangan Airbus A380 hari ini selepas pesawat berkenaan gagal mengawal enjin yang telah melakukan pendaratan cemas di Singapura. Insiden ini adalah antara yang paling serius bagi pesawat penumpang terbesar di dunia dalam tempoh tiga tahun.

Airbus A380, yang berasal dari London membawa 459 orang, mengalami kegagalan salah satu daripada empat mesin sejurus sahaja berlepas meninggalkan Lapangan Terbang Antarabangsa Changi, Singapura untuk Sydney. Namun, para pegawai Australia mengatakan tiada seorang pun yang mengalami kecederaan.


Awal tahun ini, salah satu pesawat dikendalikan oleh Qantas terbelah dua semasa mendarat di Sydney, dan pada September 2009, A380 terpaksa berpatah balik ke Paris.

Beberapa penumpang kemudian diberitahu kakitangan kabin bahawa ada letupan dan berasap. Kami berpusing-pusing dalam dalam ruang udara Singapura selama satu jam.

Seorang wartawan Reuters berkata, pesawat itu dikelilingi oleh kenderaan bantuan kecemasan sebaik sahaja selamat melakukan pendaratan cemas tetapi tidak ada tanda-tanda asap atau kebakaran.

TV Indonesia menunjukkan gambar sejumlah kecil serpihan pesawat yang telah jatuh ke tanah berhampiran lapangan terbang Batam. Saksi di Batam, memberitahu kepada Metro TV, setelah berlaku letupan, pesawat itu masih berlegar di udara dan kepulan asap mula kelihatan keluar dari salah satu sayapnya.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA