" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

07 November 2010

Penerbangan Di Batalkan Angkara Merapi

Sekurang-kurangnya seratus penerbangan ke ibukota Indonesia Jakarta dibatalkan semalam selepas gunung Merapi mengeluarkan letusan paling kuat dalam abad ini.

Akibat daripada malapetaka itu, penerbangan antarabangsa telah membatalkan penerbangan ke Jakarta. Pembatalan ini dilakukan hanya beberapa hari sebelum lawatan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama ke Indonesia.


Azharuddin Osman, pengarah operasi Malaysia Airlines berkata, "Kewujudan abu gunung berapi di sekitar ruangan udara Jakarta boleh menyebabkan kerosakan teruk kepada pesawat kami dan enjin yang boleh mengganggu keselamatan operasi kami termasuk penumpang dan anak kapal".

Di antara syarikat lain yang yang telah melakukan tindakan yang sama adalah Singapura Airlines, Cathay Pacific, Japan Airlines, Lufthansa, Malaysia dan Air Asia.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA