" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

04 February 2010

Perkembangan Kes Fitnah 2 Terhadap DSAI

Perbicaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini bertumpu di tempat kejadian di mana Saiful bukhari Azlan mendakwa berlakunya pertuduhan yang dibawa oleh beliau terhadap mantan timbalan perdana menteri itu. Hakim, peguambela, pendakwaraya dan pihak berkenaan berlepas sebentar tadi ke kondominium di Desa Damansara Kuala Lumpur.

Perbicaraan bersambung pagi tadi dengan Saiful dijadualkan memberi keterangan secara tertutup. Datuk Seri Anwar menyifatkan pertuduhan liwat terhadapnya di reka cipta sekali lagi oleh pemimpin kerajaan bagi menjatuhkannya.

Beliau menyifatkan Saiful hanya sebagai kambing hitam yang diperalatkan oleh Perdana Menteri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor. Najib mengaku menemui Saiful beberapa hari sebelum Saiful membuat pertuduhan itu. Namun Perdana Menteri telah berdolak dalik mengenai sebab beliau mengadakan pertemuan dengan Saiful di rumahnya.

Susulan laporan lawatan pasukan hakim, pendakwaraya, peguambela ke Kondominium Desa Damansara. Rombongan mahkamah tiba di lokasi tepat jam 12.05 tengahari tadi menaiki 15 kereta dan 2 buah van dengan iringan polis. Rombongan ini berangkat sekitar jam 11.43 pagi selepas satu sesi tertutup yang bermula seawal jam 10.30 pagi.

Datuk Seri Anwar Ibrahim ditemani peguam Kamar Ainiah Kamaruzzaman dan isteri, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ibrahim. Manakala penuduh Saiful Bukhari Azlan dilihat menaiki kereta Waja bernombor plet WGL9170 bersama peguam Zambri Idrus dan ahli keluarga.

Hakim Mahkamah Tinggi Zabidin Mohd Diah bersama pasukan pendakwaraya dan peguambela turun padang hari ini melawat kondominium yang didakwa tempat berlakunya tuduhan kes ini.

Peguam Karpal Singh mewakili Anwar Ibrahim meminta mahkamah mendengar testimoni Saiful secara tertutup bagi mengelakkan imej mantan Timbalan Perdana Menteri itu diaibkan sewenang-wenangnya.

Dalam sesi tersebut, Saiful diminta Peguamcara II Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden. Saiful diminta menjelaskan kepada mahkamah apa yang telah belaku di kondominium itu pada hari yang didakwa berlakunya kejadian itu. Mahkamah bersidang semula secara terbuka 2.30 petang nanti.

Perbicaraan Fitnah 2 terhadap DSAI akan ditangguh 9.30 pagi esok.

sumber: TVS

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA