" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

21 October 2010

TV3 Di Denda RM50,000 Ekoran Iklan Kontroversi

Oleh Rahmah Ghazali

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Multimedia dan Komunikasi Malaysia (SMKM) mengenakan kompaun maksimum RM50,000 terhadap TV3 ekoran siaran iklan kontroversi Hari Raya Aidilfitri hingga menimbulkan kemarahan masyarakat Islam.

Ketika menjawab soalan Zulkifli Noordin (Bebas-Kulim Bandar Bharu), Timbalan Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Joseph Salang Gandum memberitahu Dewan Rakyat pagi ini bahawa perkara ini telah disiasat di bawah Seksyen 206 (3) Akta SMKM kerana "menghasut dan menghina" orang-orang Islam.


"Selepas siasatan, SMKM mengenakan kompaun maksimum RM50,000," katanya. Iklan yang mencetuskan kemarahan orang ramai itu, terutama di kalangan masyarakat Islam, mengadunkan unsur-unsur agama Kristian, Hindu dan Buddha ketika tayangan komersial perayaan Hari Raya.

Para pengkritik mendakwa iklan itu, yang mempamerkan beca terbang, lotus dan lampu, boleh mengelirukan para pemuda dan orang-orang Islam.

Berikutan kemarahan orang awam itu, TV3 membatalkan penyiaran iklan dan memohon maaf kerana "mengguris perasaan" para penonton dari kalangan masyarakat Islam.

(FreeMalaysiaToday)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA