" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

22 June 2010

JI: Pakatan Rakyat Desak Hishammuddin, Musa Kemuka Bukti Kukuh

Oleh Faizal Ezzany

KUALA LUMPUR 22 Jun - Ahli Parlimen PAS hari ini mendesak Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan juga Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengemukakan semua bukti kukuh berhubung dakwaan pembabitan pengganas Jemaah Islamiah (JI) dengan pelajar Institut Pengajian Tinggi (IPT) di negara ini.

Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub berkata beliau mengetahui satu taklimat telah diadakan tentang isu pengganas kepada institusi pengajian tinggi.

"Saya mengetahui terdapat satu taklimat di adakan tentang isu pengganas kepada institusi pengajian tinggi, apa yang ingin saya katakan tidak ada sebarang bukti kukuh diberikan oleh Kementerian Pengajian Tinggi tentang penglibatan JI ini bersama pelajar-pelajar IPT.

"Isu yang cuba digambarkan adalah satu persepsi yang cuba dikukuhkan tentang berlaku dan wujudnya keganasan yang ada di dalam negara ini tentang penglibatan IPT.

"Kita kesal dengan tuduhan yang dilemparkan oleh Ketua Polis Negara dan juga Kementerian Dalam Negeri tanpa usul periksa ataupun bukti kukuh. Kerajaan perlu mengambil serius terhadap tuduhan tersebut.

"Saya berharap pihak yang membuat tuduhan itu mengeluarkan satu kenyataan rasmi mengenai tuduhan tersebut kerana ini melibatkan imej IPT dan juga negara ini. Bagi saya ini amat serius dan tidak boleh diambil mudah kerana tuduhan menggunakan IPT sebagai tempat penambahan ahli JI adalah satu yang tidak wajar, kalau betul kenyataan tersebut laporan perlu dikeluarkan di parlimen agar semua rakyat tahu dakwaan yang dikeluarkan itu.

"Kita tidak mahu dalam menutup kesilapan yang dilakukan ini, akan terdapat individu yang menjadi kambing hitam kepada pihak tertentu dalam mengesahkan dakwaan yang dikeluarkan itu," tegas beliau pada sidang media di lobi parlimen pagi tadi.

Beliau juga mahu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hadir di parlimen untuk menjelaskan dakwaan tersebut.

Beliau juga mendesak Hishammuddin supaya jangan membisu kerana jika menteri gagal mengemukakan bukti, beliau sendiri akan mendedahkan segala maklumat berkaitan dengan taklimat itu di dalam Dewan Rakyat.

"Kita tidak mahu ini adalah salah satu agenda global hasil pertemuan antara Perdana Menteri dengan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama. Dalam usaha untuk mengalihkan isu penglibatan Apco ataupun isu serantau menyebabkan masalah JI ini diketengahkan.

"Isu ini sengaja saya ketengahkan kerana ia adalah isu besar, sehingga sekarang tidak ada bukti kukuh yang dapat mengesahkan kemasukkan pengganas di IPT mahupun penglibatan pelajar," kata beliau lagi.

Menjawab isu yang sama, Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar mengulas tentang kenyataan Hishammuddin yang mengatakan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat sebagai tidak bertanggungjawab kerana mengatakan isu JI sebagai mengalihkan isu besar lain.

"Tuduhan yang dikeluarkan oleh Hishammuddin itu tidak berasas bukannya dakwaan yang dikeluarkan oleh Pakatan Rakyat, kita tahu dakwaan yang dinyatakan oleh Musa Hassan itu tidak benar sama sekali dan juga jika betul penglibatan JI dalam IPT kenapa tidak ada bukti kukuh dikeluarkan termasuk penjelasan di dalam parliman.

"Kita bukannya gila tetapi kita menghadapi politik gila yang diamalkan oleh Umno, tanpa bukti kukuh mereka terlalu mudah membuat kenyataan tersebut," sanggah beliau.

Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad pula menambah kesilapan besar dilakukan oleh Kementerian Dalam Negeri tentang penglibatan JI ini kerana seluruh dunia akan memandang Malaysia sebagai sebuah negara yang tidak selamat.

Selain itu kemerosotan kemasukan pelajar luar juga akan berkurangan kerana mereka tidak lagi yakin dengan sistem pembelajaran negara ini yang terlalu mudah dimasuki pengganas.

"Selain kemerosotan pelajar luar kenegara ini, dari sudut ekonomi juga akan mengalami kemerosotan. Kita melihat selepas kejadian 11 September ramai pelabur dari negara timur tengah mengalih pelaburan mereka ke Asia dan saya pasti dengan kenyataan yang tidak berasas itu menyebabkan pelabur luar juga akan mengambil tindakan yang sama.

"Jangan menyalahkan sesiapa jika ekonomi negara ini mengalami kemerosotan yang teruk," jelasnya.

Sebelum ini, Musa mengeluarkan kenyataan yang mengatakan terdapat penglibatan pengganas Jemaah Islamiah dalam IPT dan kumpulan terbabit sekarang dalam usaha untuk membuat penambahan ahli mereka.

(Suara Keadilan)

" Ya Allah berilah Hidayat, Hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda. Bantulah baginda. Begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya Allah selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya Allah bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA