" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

07 June 2010

Anwar : Tolak Penghapusan Subsidi

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim bimbang nasib rakyat Malaysia, ekoran masalah ekonomi negara dan sistem pemerintahan kerajaan Barisan Nasional (BN) yang tidak adil.

Beliau tidak bersetuju sama sekali rancangan kerajaan pusat untuk menghapuskan subsidi yang diberikan kepada rakyat, kononnya untuk menyelamatkan negara daripada muflis.

Tegas beliau, Malaysia adalah sebuah negara yang kaya, meliputi sumber hasil seperti minyak petrol, gas dan kelapa sawit, bagaimanapun tergugat dengan gejala rasuah yang semakin berleluasa di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Malaysia mempunyai minyak dan gas, eksport kelapa sawit, kilang-kilang dan sebagainya. Tetapi Malaysia rosak kerana rasuah dan pengurusan ekonomi yang sangat lemah. Oleh itu kita harus melakukan perubahan," tegas Anwar.

"Idris Jala berkata pengeluaran subsidi terlalu banyak, dan saya menjawab hapuskan rasuah dahulu. Mereka biarkan saham, kontrak, tanah diambil tanpa tender, siapa yang dapat? Kroni dan keluarga? Tolak rasuah. Kalau tak boleh, tolak ketua Umno yang merosakkan negara kita," tambah beliau lagi.

Anwar menjelaskan, negara telah mengalami kerugian sebanyak 21 bilion ringgit kerana kos melampau ke atas sesuatu projek, selain mengalami kerugian untuk membaik pulih dan menyelenggara bangunan yang berkualiti rendah.

Ini termasuk bumbung stadium yang runtuh di Terengganu baru-baru ini yang menyebabkan kos baik pulih mencapai jutaan ringgit.

Anwar berkata, Pakatan Rakyat akan berusaha membela nasib rakyat dan tindakan menarik balik subsidi seharusnya dikenakan ke atas syarikat-syarikat besar dan kroni kerajaan yang kaya raya.

(TVS)

" Ya Allah berilah Hidayat, Hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda. Bantulah baginda. Begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya Allah selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya Allah bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA