" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

03 June 2010

Anwar Bukan Agen Amerika, Zionis

Oleh Rusnizam Mahat

SHAH ALAM 3 Jun - Desakan B'Nai B'rith, sebuah pertubuhan yahudi berpengaruh di Amerika yang menyenaraikan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai musuh kuasa besar itu membuktikan bahawa Anwar bukan ejen Amerika atau Zionis seperti mana yang sering digambarkan oleh pemimpin Umno-Barisan Nasional.

Perkara ini dinyatakan Naib Presiden KEADILAN, Mustafa Kamil Ayub ketika mengulas gesaan badan itu kepada Pengerusi Jawatankuasa Hubungan Luar Senat Amerika Syarikat, John F Kerry, yang mendesak Washington DC memutuskan semua hubungan dengan Anwar Ibrahim.

Alasan yang diberikan pertubuhan Israel itu ialah Anwar membangkitkan kebencian terhadap Israel dan Yahudi-Zionis.

"Saya fikir kenyataan itu jelas memberi gambaran bahawa dakwaan sesetengah pihak mengatakan Anwar ialah ejen yahudi tak berasas sama sekali.

"Tindakan Anwar membidas Umno kerana menguna pakai Apco Worldwide sebagai perunding imej dan komunikasi menjadi sandaran kononnya Anwar adalah anti yahudi.

"Israel ialah sebuah negara yang banyak terlibat dalam keanasan terhadap umat Islam. Perkara ini jelas membuktikan Anwar bukannya ejen Yahudi atau boneka Amerika," jelasnya.

Menurut Mustafa, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak lebih dekat untuk dilabelkan sebagai ejen zionis apabila mengguna pakai khidmat syarikat Israel berkenaan termasuk menggunakan kepakaran Israel dalam membina sistem maklumat polis diraja Malaysia.

"Dalam episod ini, sekarang yang nampak lebih tunduk kepada Zionisme dan Amerika ialah Najib apabila kerajaan Umno-Bn membayar sebanyak RM77 juta kepada Apco," ujarnya,

B'Nai B'rith International merupakan pertubuhan pro Israel tertua di dunia yang mempunyai 200,000 ahli dan penyokong di 50 buah negara.

Dalam gesaan rasmi badan itu kepada Amerika, ia melahirkan kebimbangan terhadap kenyataan Anwar yang dikatakan bersifat anti-sematik semasa mendedahkan hubungan perdana Menteri, Najib Razak dan firma perunding komunikasi, Apco Worldwide.

Anwar sebelum ini turut diserang oleh penulis pro israel, Rachel Motte dalam sebuah portal rencana terbitan The New Ledger yang menuduh beliau sebagai ekstremis kerana membidas Najib yang menurut kehendak Washington dalam menekan Iran.

Kritikan terhadap rejim Israel dan zionisme bukan merupakan suatu perkara baru memandangkan keganasan berterusan yang dilakukan rejim itu terhadap umat Islam di seluruh dunia khususnya di Palestin.

Kecaman masyarakat antrabangsa terhadap Isreal semakin memuncak berikutan serangan terhadap flotila kemanusiaan ke Palestin yang mengorbankan nyawa sembilan sukarelawan minggu lalu.
(Suara Keadiilan)

" Ya Allah berilah Hidayat, Hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda. Bantulah baginda. Begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya Allah selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya Allah bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA