" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 July 2010

PERINGATAN YANG MAHA ESA - 7 GEMPA BUMI

Hari ini setakat artikel ini di tulis, 7 gempa bumi yang 6 daripadanya telah berlaku di Mindanao, Filipina dan 1 di Northern Sumatera. Daripada 7 kejadian itu, hanya 2 di kategorikan sederhana manakala 5 lagi di kategorikan kuat.

Apakah dengan kejadian gempa bumi terbaru ini kita masih merasakan satu perkara biasa? Bilakah lagi masanya untuk kita bersama-sama selagi masa masih ada, untuk bersatu di atas nama ISLAM yang sebenar-benarnya... dan 'Umat Manusia' yang selama ini telah 'di tipu' oleh produk-produk DAJJAL untuk bersama-sama membuat 'Perubahan Ke Arah Kebaikan Dunia Dan Akhirat?

Apakah kita masih merasakan apa yang kita lalui sebelum ini lebih penting untuk di perbincangkan? Bilakah kita akan perbincangkan dengan 'serius' mengenai persiapan untuk menghadapi hari akhirat kalau sekarang ini masih bukan masanya...? Apakah kita masih melayan isu-isu yang sengaja di ada-adakan oleh produk-produk DAJJAL semata-mata untuk melalaikan kita? Sama-samalah kita renungkannya..

Jam 1.35 ptg: dengan magnitud 6.4 skala Richter (kuat)

Jam 1.01 ptg: dengan magnitud 5.1 skala Richter (sederhana)

Jam 10.11 pg: dengan magnitud 6.1 skala Richter (Kuat)

Jam 9.44 pg: dengan magnitud 5.4 skala Richter (sederhana)

Jam 7.15 pg: dengan magnitud 7.2 skala Richter (kuat)

Jam 6.51 pg: dengan magnitud 7.3 skala Richter (kuat)

Jam 6.08 pg: dengan magnitud 6.9 skala Richter (kuat)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA