" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

02 July 2010

OBAMA CALONKAN JONES SEBAGAI DUTA BARU KE MALAYSIA

Presiden Barack Obama hari ini mengumumkan hasratnya untuk mencalonkan Paul W Jones sebagai Duta Besar Istimewa dan Mutlak ke Malaysia. Kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur dalam kenyataan hari ini, berkata pencalonan Jones ketika ini masih menunggu pengesahan Senat negara itu.

Sebagai ahli kanan Perkhidmatan Luar Negara, beliau adalah Timbalan kepada Wakil Khas dan Timbalan Pembantu Setiausaha Negara bagi Afghanistan dan Pakistan. Sebelum ini, Jones berkhidmat sebagai Timbalan Ketua Perwakilan dan Kuasa Usaha Amerika Syarikat di Filipina.

Tugas yang digalasnya termasuk memegang jawatan Timbalan Ketua Perwakilan Amerika Syarikat ke Pertubuhan Keselamatan dan Kerjasama di Eropah dan Timbalan Ketua Perwakilan di Macedonia. Beliau pernah berkhidmat di luar negara termasuk Colombia dan Russia.

Di Washington, beliau berkhidmat sebagai Pengarah Sekretariat Staf Eksekutif dan Pengarah Pejabat Biro Eropah di wilayah Balkan. Jones adalah lulusan Universiti Cornell dan menerima ijazah sarjana daripada Universiti Virgina dan Kolej Naval War. - Bernama

" Ya Allah berilah Hidayat, Hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda. Bantulah baginda. Begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya Allah selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya Allah bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA