" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

02 March 2010

Pemimpin Bermasalah Keluar, PKR Bertambah Kukuh

KOTA BHARU 2 MAC: Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Saifuddin Nasution Ismail berkata tidak ada pergolakan dalam parti itu walaupun segelintir pemimpin yang bermasalah keluar parti.

Sebaliknya, beliau berkata, ia adalah satu "penambahbaikan" kepada parti itu kerana mereka yang mengisytiharkan keluar parti sebenarnya terdiri daripada kalangan "anggota yang bermasalah".

"Hakikatnya, tiga yang keluar parti itu adalah kalangan yang sedang dihadapkan ke lembaga disiplin parti dan rakyat boleh menilai siapa mereka. "Tidak berlaku pergolakan dalaman parti dan PKR masih kukuh," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Saifudin Nasution berkata demikian mengulas tindakan Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim; bekas Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin dan Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng yang keluar parti. Zahrain dan Tan kini menjadi wakil rakyat Bebas manakala Mohammad Fairus mengumumkan menyertai Umno.

Saifudin Nasution juga menafikan dakwaan bekas Setiausaha Agung PKR, Datuk Salehuddin Hashim, kononnya lebih 10 Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR bakal keluar parti.

"Sesiapa pun boleh mendakwa 10 atau 15 anggota Parlimen dan ADUN akan keluar parti tapi saya tidak percaya keadaan seperti itu akan berlaku," katanya.
Beliau berkata, kira-kira 500,000 anggota parti itu di seluruh negara akan tetap setia dengan PKR. - Bernama

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA