" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

02 June 2009

Teralihkah Tumpuan Rakyat Dengan Isu Manohara?

Sebelum ini kita semua sudah digemparkan dengan isu yang sama (part 1). Tetapi nampaknya Manohara Part 1 tidak berapa mendapat sambutan pada masa itu. Isu Perak lebih hebat dimata Rakyat Malaysia.

Sekarang muncul pula Manohara Part 2. Kali ini nampaknya lebih hebat dari yang sebelumnya (part 1). Watak utama (Manohara) telah bebas dari 'sangkar neraka' (tapi belum pasti). Semasa Part 1 dulu, hanya watak 'Ibu Daisy' yang menjadi watak utama, Manohara pula hanya berdiam diri kerana masih boleh melemparkan senyuman bersama suami yang tersayang (Tengku Temenggung).

Kali ini Manohara sudah berjaya melarikan diri daripada 'sangkar neraka' (tapi belum pasti) semasa beliau mengikut suaminya menziarah mertua beliau (Sultan Kelantan) yang sedang menerima rawatan di Singapura.

Tengku Temenggung telah mencabar isteri beliau (Manohara) bagi membuktikan semua dakwaan yang telah dilemparkan terhadap beliau dalam masa seminggu. Manohara pula akan mengheret suaminya (Tengku Temenggung) ke mahkamah atas tuduhan mendera, kata seorang peguam Ibu Daisy.

Persoalannya, kenapa Manohara masih boleh melemparkan senyuman walaupun mengikut dakwaan beliau baru bebas dari 'sangkar neraka' yang penuh dengan penyeksaan? Mengapa setibanya di Jakarta beliau terus mengadakan sidang media dengan mempamerkan airmuka yang semacam beliau tidak melalui 'penyeksaan' seperti yang didakwa ? Kenapa semasa Ibu Daisy menjalankan 'operasi ala komando' untuk membebaskan anak kesayangannya, wartawan juga telah bersama mereka dalam operasi ini?

Samada benar atau tidak Isu Manohara Part 2 ini, adakah ianya dapat mengalih tumpuan seluruh Rakyat Malaysia daripada melihat dan mengkaji Isu Perak yang jelas lebih memerlukan perhatian untuk mendesak kerajaan Perak yang ada sekarang supaya 'bubarkan DUN Perak'?

Walaupun semua ini adalah 'mustahil' buat masa sekarang, tetapi dengan isu ini jugalah yang akan menambahkan lagi tekanan kepada UBN agar menerima kenyataan bahawa Rakyat Malaysia sudah betul2 'muak dengan karenah politik' mereka. Perubahan 'wajib' dilaksanakan.......!!!

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA