" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

26 June 2009

Tak Payah Bermegah Dengan Hanya Meminda

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin mengatakan sebanyak 33 akta di bawah bidang kuasa KDN termasuk amalan buang daerah akan dinilai dan dikaji semula bagi melihat kesesuaiannya dengan perkembangan semasa, sebelum dipinda. Antara akta2 yang akan dikaji semula ialah:


- Akta Kediaman Terhad 1933
- Akta Pencegahan Jenayah 1959
- Akta Bahan Letupan 1957
- Akta Benda benda Kakisan dan Letupan dan Senjata Untuk Menyerang 1958
- Akta Kawasan Larangan dan Tempat Larangan 1959
- Akta Perniagaan Secondhand 1946
- Akta Keadilan Jenayah 1953
- Akta Pendaftaran Jenayah dan Orang-orang yang Tidak Diingini 1960.

Beliau kata tindakan pembangkang didewan semalam yang menujukan soalan bertubi-tubi kepadanya dan tidak mahu mendengar penjelasan ketika beliau menjawab soalan mengenai pindaan ISA. Ini menunjukkan mereka agak bimbang, kerana mereka tahu selepas kerajaan menunjukkan keseriusan untuk meminda ISA dan akta2 di bawah KDN, maka mereka tidak boleh lagi menggunakan isu itu sebagai bahan untuk dipolemik atau dipolitikkan.

yeols: Sampai bilalah puak2 UBN ni mahu betul2 memperbaiki diri. Alasan yang beliau bagi menunjukkan yang beliau masih tidak sedar akan 'ketidakpuasan hati' majoriti rakyat. Akta2 ini jelas dan nyata telah disalahgunakan. ISA adalah akta zalim pusaka penjajah yang digunakan penjajah bagi menangkap individu2 yang dirasakan boleh menggugat mereka tanpa sebarang bukti yang kukuh.

DSAI dengan tegas telah mengeluarkan kenyataan agar ISA dimansuhkan terus....!!! Saya percaya selagi akta zalim ini tidak dimansuhkan, para penyokong dan pendokong PR, Pecinta Demokrasi dan lain2 akan terus 'menyerang' kerajaan.

Jadi, hanya dengan 'gempak' mahu meminda, tak payah perasanlah wahai Pak Menteri. Kalau nak cerita pasal isu, masih berlambak lagi yang boleh digunakan oleh pihak pembakang.

Siri baru yang bakal muncul selepas isu Perak dan projek memecah-belahkan PR dalam istilah kerajaan perpaduan (buat masa sekarang boleh dikatakan gagal), mereka tidak serik2 dengan mencipta 'konspirasi' terhadap DSAI dengan pertuduhan liwat. Sedangkan kerana itulah juga bermulanya 'Gelombang Arus Perubahan' ini.

Apakah mereka memang mahu melihat 'Gelombang Ke-2' berlaku ? Mungkinkah mereka sudah ada 'plan baru' dengan menggunakan suasana ini yang mereka merasakan akan menguntungkan mereka ???

Setahu saya hanya 1Malaysia dan kerajaan Perpaduan sahaja yang UBN pimpinan Najib peragakan, sedangkan itu semua sudah lama ada dalam PR......

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA