" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

02 June 2009

Erdogan Beri Kelebihan Kepada PAS

Kemunculan puak Erdogan dalam Pas dianggap satu kelebihan kerana mereka dikatakan mampu melumpuhkan gerakan sesat yang dipimpin oleh Melayu Muslim yang menolak Islam dan memperjuangkan dasar kebangsaan.

Mursyidul Am Pas, Tuan Guru Nik Abul Aziz Nik Mat (TGNA) berkata, "sekiranya benar dakwaan wujudnya puak Erdogan di dalam Pas, ia adalah satu perkembangan yang baik kerana golongan ini mampu melemahkan pihak lawan.

Saya sebenarnya tidak faham kenapa digunakan nama Erdogan. Erdogan ini nama bagi PM Turki dan dia telah memalukan PM Israel. Jadi kalau ada puak Erdogan di dalam Pas ini saya berasa gembira, kerana mereka boleh memalukan golongan sekular".

Beliau juga mengulas kenyataan Ketua Pemuda UMNO negeri, Anuar Safian yang membidas kerajaan negeri berhubung dakwaan yang kononnya menggunakan khutbah Jumaat untuk berkempen menjelang PRK DUN Manek Urai.

Beliau berkata, "Ayat2 al-Quran itu ada ayat yang berbentuk politik. Allah minta keadilan. Jadi itu politik. Allah minta adil dan berbudi pada masyarakat dan cakna kepada keluarga. Yang UMNO tak mahu itu, sebab dia menolak Islam. Saya tidak faham kenapa ia (khutbah) perlu dikaji semula.

Khutbah Jumaat dibuat untuk menyedarkan rakyat hidup di dunia dan akhirat. Kalau hendak selamat di akhirat jangan ada rasuah, jangan ada rogol, jangan ada mencuri dan jangan ada riba. Nak kaji macam mana benda begitu. Kalau buang, tak jadi khutbah Jumaat".

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA