" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

16 June 2011

Gempa Kuat Melanda Papua New Guinea

Satu gempa bumi dengan kekuatan 6.6 skala Richter telah melanda Papua New Guinea pagi tadi (10.03 am waktu tempatan) degan kedalaman sebanyak 13.4 kilometer.

Pusat gempa berkenaan berjarak 109 km timur Kandrian, 144 km selatan-barat daya Rabaul, 238 km selatan Kavieng, 286 kilometer timur Lae dan 359 batu timur laut Port Moresby.

Jabatan Bencana Gempabumi di Hawaii melaporkan, gempa bumi itu tidak menghasilkan tsunami. Namun para pegawai di jabatan berkenaan berkata gempa bumi sekuat ini mampu menghasilkan tsunami di sepanjang pantai dalam kira-kira 62 kilometer dari pusat itu. Setakat ini tiada kerosakan di laporkan.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA