" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

27 July 2011

Bersih tuntut maklum balas SPR

SHAH ALAM – Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 2.0 akan terus menuntut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memberi maklum balas terhadap tuntutan dikemukakannya sebelum ini.

Ahli Jawatankuasa Bersih 2.0, Dr Wong Chin Huat berkata, meskipun memorandum yang mengandungi lapan tuntutan telah diserahkan kepada Istana Negara, pihaknya mahu perbincangan bersama SPR tetap diteruskan.

“Perbincangan itu boleh membawa titik tolak kepada perubahan dalam memastikan tuntutan yang dikemukakan dapat dilaksanakan,” katanya selepas ketika ditemui ketika menghadiri Wacana Sinar Harian, semalam.


Mengulas wacana itu, Chin Huat berkata, rancangan ilmiah anjuran Sinar Harian ini memberi peluang kepada rakyat mendengar penjelasan daripada SPR mengenai banyak perkara berbangkit.

Justeru, beliau melihat keperluan bagi SPR untuk mengadakan forum terbuka seperti ini bagi menjelaskan banyak kemusykilan rakyat terhadap kepada badan pengurusan pilihan raya itu.

Chin Huat juga mencadangkan supaya SPR memfokuskan perbincangan mengikut topik tertentu kerana lebih mudah difahami dan diperjelaskan kepada rakyat.

- Sinar Harian

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA