" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

25 February 2009

Sultan Tidak Bantah Tan Sri Khalid Guna Kereta Peribadi


Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah tidak membantah tindakan Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim menggunakan kereta peribadinya sebagai kenderaan rasmi kerajaan negeri.


Tan Sri Khalid yang mengadap baginda di Istana Mestika hari ini, memberitahu beliau boleh menggunakan keretanya sendiri selagi tidak melanggar prosedur undang-undang.


Bercakap kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan exco, Tan Sri Khalid berkata, beliau telah memaklumkan kepada baginda bahawa segala proses undang-undang yang ditetapkan, telah dipatuhi.


Tan Sri Khalid juga memberi taklimat kepada baginda mengenai hal ehwal pentadbiran negeri Selangor, termasuk tohmahan berkaitan derma lembu korban.


Menurutnya, Sultan Selangor tiada halangan terhadap usaha sedekah, malah menggalakkan segala usaha kebajikan ini diteruskan dan dipanjangkan kepada kawasan Kuala Lumpur, termasuk Bandar Tun Razak.


Berikutan itu, Tan Sri Khalid akan menghantar surat kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk mendapatkan penjelasan berikutan kenyataan Ketua Pesuruhjayanya, Ahmad Said Hamdan baru-baru ini.


Kerajaan pakatan rakyat juga akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pengerusi GERAK atas segala tohmahan salah guna kuasa seperti yang disiarkan dalam media.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA