" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 February 2009

Guan Eng Akan Saman Utusan Malaysia

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng akan menyaman Utusan Malaysia serta Yang diPertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAINPP), Shabudin Yahya berhubung tuduhan 'DAP menghina Islam' yang termuat dalam laporan Utusan Malaysia hari ini.

Ia berikutan kenyataan Shabudin yang melahirkan rasa kesal dengan kononnya ada penubuhan Majlis Perundingan Antara Agama oleh kerajaan negeri Pulau Pinang.


Guan Eng dalam satu sidang media bersama PR di Parlimen hari ini melahirkan rasa kecewanya dengan laporan Utusan Malaysia itu yang baginya tidak bertanggungjawab.


Hadir sama dalam sidang media itu ialah Setiausaha Agung PAS, Dato' Kamarudin Jaffar dan Naib Presiden KeADILan, Azmin Ali serta dua ahli Parlimen KeADILan, Dato' Johari Abdul (KeADILan Sungai Petani) dan Yusmandi Yussof (KeADILan Balik Pulau).


"Macam mana beliau kononnya dapat maklumat mengenai majlis ini sedangkan kami dalam mesyuarat exco tidak pernah membincangkan hal ini, ini satu fitnah yang keterlaluan.DAP tidak pernah menghina Islam atau berhasrat menghina Islam seperti yang digembar-gemburkan oleh akhbar seperti Utusan.Sebelum ini saya sendiri pernah membela nasib keluarga Melayu yang pernah dianiaya dalam kes rogol membabitkan orang kenamaan di Melaka yang menyebabkan saya di penjara. " kata Guan Eng dengan nada marah.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA