" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

24 December 2008

UMNO SEDANG SERONOK MEMALU GENDANG USANG.......

"BIASALAH,INI POLITIK" ungkapan kata inilah yang sampai sekarang diagung2kan oleh ahli2 politik.Saya cukup2 takut dengan pakar2 politik.Kita sedia maklum yang KJ adalah dari parti umno(parti sekular) memang licik dalam berpolitik.Politik puak2 ni,agama tak masuk dalam senarai semasa mereka 'berpolitik'.
Sejak dari nagara kita mencapai Kemerdekaan lagi telah diperintah oleh gabungan parti yang mengenepikan agama(ISLAM) dalam sistem pemerintahan mereka sedangkan ketua parti(UMNO) dalam Gabungan mereka ini adalah 100% Melayu(ISLAM).
Rakyat Malaysia telah didodoikan dengan sistem yang telah diatur oleh golongan tertentu(pro sekularisme) yang membuat penekanan bahawa 'Agama & Politik tidak boleh dicampur'.Akibat daripada ini Rakyat dinegara kita sudah menjadi selesa dengan cara Gabungan ini memeritah negara.
Kerana inilah kita yang mahukan Perubahan kena atur langkah kita sebaiknya.Betapa besarnya tanggungjawab yang PR terpaksa tanggung.Apa tidaknya,betapa banyaknya kerosakkan yang telah mereka(BN) lakukan,yang penting sekali adalah 'Minda Rakyat'.
Bila sebut 'Minda Rakyat',kerana inilah Rakyat Malaysia terutamanya bagi mereka yang Bukan Islam cukup takut dengan isu perlaksanaan 'Hukum Islam' ini.
Jadi janganlah kita menyalahkan mereka 100% bila mereka cukup2 takut bila isu ini dibangkitkan.
Kalau kita nak salahkan,sepatutnya kepada golongan yang mereka agong2kan mereka adalah parti melayu(sinonim dengan Islam) yang sudah sampai 'tua(uzur)' pun tak laksanakanya.Sedangkan Hukum Islam ini adalah menjadi 'Tanggungjawab setiap manusia yang bergelar Islam'.
BN sudah merasakan yang populariti Gabungan Kerajaan mereka sudah menjunam dengan teruknya.Semua kaum sudah muak dengan mainan politik kotor yang dimainkan oleh ketua parti mereka.Bagi menghalang kemaraan Bukan Islam dari mendekati PR,inilah 'Ugutan Usang' yang mereka gunakan dari dulu lagi.
Sekarang DAP sudah menjadi parti peneraju terutama bagi kaum cina & BN tau yang mereka telah berjaya 'Memprogramkan Minda Bukan Islam' dengan menakutkan mereka tentang Hukum Islam ini.Kerana inilah semua parti dalam PR tak payah melayan apa2 pun istilah yang mereka gunakan.Kita kena bersatu d atas kewajipan kita iaitu Majoriti Rakyat Malaysia tak mengira kaum mahukan Kerajaan BN yang dah usang ini ditukar...!!!!.

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA