" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

22 December 2008

ISU HUKUM HUDUD BERJAYA DICETUSKAN KJ

Semua sudah maklum,DAP cukup2 TAKUT dengan perlaksanaan hukum ISLAM ini.Belum lagi mengenali,sudah menolak mentah2.Isu ini bukan baru,dari awalan gabungan parti2 pembakang lagi untuk menghadapi PRU-10,sebab UTAMA perpecahan adalah isu ini juga.Pihak yang paling SENANG HATI melihat ketidaksefahaman anggota parti dalam PR mengenai perlaksanaan hukum ISLAM ini adalah parti yang ahlinya 100% Islam iaitu UMNO.
Saya pun terkejut bila mendapat tahu Dato' Husam akan berdebat dengan KJ.Kenapa sekarang,dimana PR tengah sibuk2 dengan PRK di K Terengganu,isu perlaksanaan hukum ini bergema lagi...?Ini adalah rentetan daripada program DEBAT ini.Kita semua maklum,HUKUM ISLAM ini adalah menjadi tanggugjawab setiap individu beragama Islam.Saya pun tak berani mengulas panjang ISU ini.Cuba kita selami apakah tujuan sebenar disebalik DEBAT ini dengan melihat video yang saya dah postkan dibawah sebelum ini walaupun pendek.
Majoriti penyokong PR terutamanya PAS,ternanti-nanti untuk melihat DEBAT ini secara langsung melalui Kelantan TV(KTV).Tapi semuanya hampa kerana siaran langsung itu tidak berjaya diterbitkan.Faham2lah,pihak mana yang sabotaj kalau siaran langsung itu menyajikan suasana yang PANAS....terutamanya pihak yang berusaha mencetuskan isu ini.Kalau nak katakan pihak PR,tak mungkin kerana sekarang ini bukanlah masanya yang sesuai.PR kena tumpukan pada K Terengganu.Ini komen dari TGNA kita yang mungkin boleh menyejukan SUASANA PANAS...., ini
KOTA BAHARU, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata "tiada masalah untuk PAS melaksanakan undang-undang Hudud dan Qisas kerana halangannya hanya terletak pada pemikiran mereka yang kurang memahami undang-undang itu.Jika hukuman gantung boleh dilaksanakan kepada pengedar dadah maka tidak jadi masalah untuk rakyat menerima hudud yang antara lain menguatkuasakan hukuman bunuh kepada pembunuh dan hukuman potong tangan kepada pencuri".
Katanya lagi,"Hudud ini bukan dibawa PAS tetapi dibawa oleh Islam sejak dari zaman Nabi Muhammad lagi, jadi bagi orang Islam yang mentadbir negara adalah wajib bagi mereka melaksanakan hudud".
Pemimpin PAS seperti beliau hanya mampu menggubal undang-undang Hudud dan Qisas itu tetapi pelaksanaannya akan diadili oleh mahkamah dan hakim berdasarkan bukti dan fakta.Beliau berkata,"jika tiada bukti yang cukup,hakim tidak akan jatuhkan hukum hudud keatas pesalah itu.Sama seperti undang2 yang ada sekarang".
Mengenai penerimaan parti komponen dalam PR,beliau berkata"PAS sedia berbincang dengan mereka.Jika tidak mahu menerima,mereka perlulah kemukakan alasan kenapa tidak boleh menerimanya.Islam memberi peluang kepada semua untuk berbincang".


No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA