" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

05 August 2010

SAKSI SEDIA BUKTI SARJAN TUDM DI DERA

Petaling Jaya, 5 Ogos - Pasukan peguambela akan menampilkan saksi yang akan mengesahkan bekas Sarjan Tentera Udara Diraja Malaysia, N Tharmendran, didera sehingga mengakui kesalahan mencuri dua enjin jet pejuang F-5E.

Peguam N Surendran meminta mahkamah menunda perbicaraan ke satu tarikh baru bagi membolehkan pihaknya memfail afidavit tambahan memperkuat usul meminta pendakwaan terhadap N Tharmendran digugurkan.

Pada 16 Julai lalu Tharmendran memfailkan usul meminta pendakwaan terhadapnya digugurkan atas alasan pihak berkuasa berniat jahat untuk menyabitkan kesalahan mencuri dua enjin milik TUDM terhadapnya.


Persuruhjaya Kehakiman Datuk Asmabi Mohamad menetapkan 25 Ogos sebagai tarikh baru untuk mendengar usul Tharmendran bersama afidavit-afidavit baru.

Di luar mahkamah, Surendran memberitahu saksi yang akan mereka tampilkan itu akan mendedahkan amalan penderaan di TUDM melibatkan Tharmendran serta 30 hingga 40 tahanan lain.

Saksi baru ini dipercayai seorang wanita, dan melihatkan sendiri serangan keatas tubuh mangsa.

Tharmendran sebelum ini mendakwa beliau telah didera dua pegawai TUDM berpangkat major memaksa beliau mengakui kononnya telah mencuri dua jet enjin terbabit.

Jet enjin dilapor hilang dibawah kawalan penuh pasukan keselamatan dari pengkalan udara TUDM pada Disember 2007, diseludup keluar tanpa dikesan di Pelabuhan Klang, sebelum dijumpai semula di sebuah negara Amerika Latin.

Setiap satu jet enjin General Electric J85 ini adalah seberat 230 kg, berukur lilit 46 sentimeter dan sepanjang 114 sentimeter.

Kecurian dan penyeludupan jet enjin ini telah memalukan kerajaan Malaysia selepas kapal selam KD Tunku Abdul Rahman dilaporkan gagal menyelam di perairan tropika.

Tharmendran didakwa bersama-sama seorang pengarah syarikat, K Rajandran Prasad di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya 6 Januari lalu.

Pakatan Rakyat meminta kerajaan Malaysia menjelaskan mengapa laporan Ketua Audit Negara gagal menyebut kehilangan dua jet enjin terbabit dari inventori TUDM sejak 2007.

(TVS)

No comments:

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA