" Ya.. Allah.., berilah hidayat, hifazat dan maghfirahMu kepada pemimpin kami Imam Mahadi Al-Muntazar walau di mana baginda berada. Selamatkanlah baginda, bantulah baginda, begitu juga para pejuang Islam yang akan bergadai nyawa di sisinya. Ya.. Allah.., selamatkanlah seramai mungkin umat ini dari fitnah dan sihir Dajjal. Ya.. Allah.., bantulah kami menghadapi gelombang-gelombang ujian yang bakal mendatang "


INFO TERKINI GEMPA BUMI SABTU 3 MARCH 2012
8.20 pm -
Gempa bumi kuat bermagnitud 6.7 skala Richter telah berlaku di Tenggara Kepulauan Loyalty. Pusat gempa bumi tersebut terletak di latitud 22.1 Selatan longitud 170.5 Timur - 6403km Tenggara Tawau, Sabah :- JMM
PRO REFORM VIDEO - Piring Terbang..?

03 September 2009

Pelbagai Kemungkinan Boleh Berlaku!

Semenjak UBN dipimpin oleh Najib, begitu banyak 'perubahan' yang telah dilakukan oleh beliau demi untuk menyambung hayat parti yang sedang menuju kehancuran itu.

Selepas pada perubahan yang telah Najib berjaya lakukan di Perak, kini Selangor juga dalam proses yang sama. Dikhabarkan mereka akan menggunakan plan yang sama mereka gunakan di Perak, iaitu 'Plan Melompat Parti'. Bezanya di Selangor, plan mereka sudah diketahui umum iaitu 'Plan 3-2-3' (3-PAS, 2-DAP, 3-PKR). Jadi, untuk mereka 'merialisasikannya' menjadi agak sukar sedikit.

Yang menariknya, akibat daripada kejayaan 'perubahan' yang UBN lakukan di Perak, dikhabarkan seramai 600 anggota parti komponen BN disana akan menyertai PKR. Suasana ini berlaku mungkin juga disebabkan 'kecelaruan' dalam parti MCA sejak kebelakangan ini. MCA telah meniru apa yang UMNO telah gunakan pada zaman Che Det untuk menjatuhkan DSAI yang telah melahirkan 'Gelombang Reformasi' terhadap Datuk Seri Chua Soi Lek.

Apa yang sedang diperkatakan di Terengganu pula, Adun UBN akan melompat ke PKR dan akan bergabung dengan PAS disana bagi membentuk 'kerajaan baru'. Namun jika ianya menjadi kenyataan, kerajaan tersebut pastinya 'tidak sesempurna mana' kerana ianya dianggotai oleh Adun UBN yang tidak berpuashati semata-mata dan bukannya tidak suka kepada prinsip dan kebobrokan UBN. Bila-bila masa mereka boleh berubah......

1 comment:

yeols said...

Salam kembali Pak Karamu. Terima kasih kerana sudi ziarah Pro Reform

HIMPUNAN ARTIKEL-ARTIKEL SEBELUMNYA